چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یادگاری‌های «شارلوت برونته» نویسنده کلاسیک انگلیسی، از جمله نسخه دست‌نویس رمان «جین ایر» او در نیویورک آمریکا به نمایش درآمد.

فرهنگ

به گزارش ایسنا، مجله «اسمیتسونین» نوشت: بازدید از این کتاب نادر برای اولین‌بار در آمریکا رخ داده و با دویستمین سالگرد تولد «برونته» مصادف است. رمان محبوب «جین ایر» اولین‌بار در سال ۱۸۴۷ با نام مستعار «کورر بل» به عنوان نویسنده‌اش به چاپ رسيد.

در این نمایشگاه که تا دوم ژانویه ۲۰۱۷ ادامه خواه داشت، علاوه بر این دست‌نوشته، نقاشی‌های دوران کودکی «شارلوت»، نامه‌ها، لباس‌ها و دیگر یادگاری‌های این نویسنده انگلیسی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. «شارلوت» یکی از سه خواهر خانواده فرهنگی «برونته» است که آثار ادبی مهمی از خود به یادگار گذاشتند و همگی پیش از رسیدن به ۴۰ سالگی جان خود را از دست دادند.

معروف‌ترین کتاب‌ شارلوت برونته «جین ایر» از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان است. او این رمان را با نام مستعار «کورر بل» منتشر کرد. رمان »جین ایر» روایت زندگی دختری‌ است که در کودکی یتیم‌ شده و از رفتار بد بستگانش به پرورشگاه پناه می‌برد و آن‌جا هم در محیطی خشک و خشن بزرگ می‌شود. «جین» در ادامه به‌عنوان معلم سرخانه به یک خانه‌ اشرافی می‌رود، بین او و ارباب خانه «روچستر» علاقه‌ای شکل می‌گیرد و ماجراهای دیگری رقم می‌خورد.

شارلوت با وجود عمر کوتاهش، بر شیوه‌ نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی مانند «جورج الیوت»، «توماس هاردی»، «آن برونته»، «امیلی برونته» و «استفن میر» تأثیر بسزایی داشت. خالق «جین ایر» در ۳۱ مارس ۱۸۵۵ میلادی در سن ۳۸سالگی درگذشت.

کد خبر 347063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha