همشهری آنلاین: تهران - ایرنا - پلیس آمریکا اعلام کرد: بمب دومی که روز شنبه (۲۷ شهریور) در منطقه منهتن نیویورک جاسازی شده بود، توسط دو سارق کشف شده و نیروهای پلیس را به محل کشانده بود.

نیویورک بمب

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز شنبه انفجار یک بمب دست ساز در محله چلسی در منطقه پرجمعیت منهتن نیویورک 29 زخمی برجای گذاشت. همچنین بمب دیگری هم به فاصله چهار بلوک از محل حادثه تعبیه شده بود که منفجر نشد و جان شهروندان بسیاری نجات یافت.

حال «رابرت بویس» سرپرست اداره پلیس قضایی نیویورک می‌گوید که ممکن است دو سارق ناخواسته بمب دوم را خنثی کرده باشند.

وی روز دوشنبه (به وقت محلی) در یک کنفرانس خبری گفت : ویدئویی به دست آمده است که نشان می‌دهد دو نفر کیف حاوی بمب را برداشته، آن را خارج می کنند و کیف را با خود می‌برند.

وی تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که آیا این بمب به دست آنها خنثی شده یا عوامل دیگری در میان بوده است؟

با این حال یک سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که بمب توسط نیروهای پلیس خنثی شده است و سارقان نقشی در این زمینه نداشتند. گرچه رفتار مشکوک آنها بود که در وهله نخست نیروهای پلیس را به محل کشاند.

چند بمب دیگر هم یکشنبه شب به دست دو فرد بی‌خانمان در شهر الیزابت در ایالت نیوجرسی آمریکا کشف شد. آنها به خیال اینکه کوله پشتی رها شده در خیابان ممکن است حاوی اشیای با ارزش باشد، آن را مسافتی کوتاه با خود حمل کرده بودند.

«احمد خان رحمی» شهروند آمریکایی افغان تبار مظنون شماره یک این پرونده است که روز دوشنبه پس از درگیری با نیروهای پلیس بازداشت شد.

کد خبر 346954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha