همشهری آنلاین: فرماندار کارولینای شمالی در پی شدت گرفتن اعتراضات در شهر شارلوت که مرکز کارولینای شمالی است حالت فوق العاده اعلام کرد. علت ناآرامی‌ها کشته شدن یک شهروند به دست پلیس است.

شارلوت

شارلوت
به گزارش يورونيوز مقامات این شهر نیز با اعلام خبر زنده بودن مردی که در جریان تظاهرات اعتراضی سه شنبه در این شهر در اثر اصابت گلوله مجروح شده بود از مردم خواستند به این تظاهرات پایان بدهند. پیش از این اخبار منتشر شده حاکی از مرگ این شهروند شهر شارلوت بود.

در توییتری که به روی حساب کاربری شهرداری این شهر منتشر شده وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش می شود اما گفته شده که این شهروند سیاهپوست زنده است.

علیرغم درخواست مقامات این ایالت از مردم برای حفظ آرامش، روز چهارشنبه نیز تظاهرات اعتراضی در شهر شارلوت علیه خشونت پلیس ادامه یافت. این دومین روزی است که معترضان در شهر شارلوت برای نشان دادن خشم خود از مرگ یک مرد سیاهپوست توسط پلیس به خیابان ها می آیند.

روز سه شنبه، کیت لامونت اسکات که چهار فرزند داشت پس از آنکه به دستور پلیس مجبور به توقف شد با شلیک گلوله از پای درآمد. تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می دهد که کیت لامونت هنگامی که هدف گلولۀ پلیس قرار گرفته مسلح نبوده و دستهایش را نیز بالا گرفته بوده است. رسانه های آمریکایی به نقل از پلیس کارولینای شمالی می گویند ماموران پلیس وی را اشتباها به جای فرد دیگری تحت تعقیب قرار داده و متوقف کرده اند.

به گفتۀ مقامات این شهر در جریان این تظاهرات دست کم ۲۰ پلیس مجروح شده اند. تعدادی از معترضان نیز در اثر پرتاب گاز اشک آور و ضربات باتوم مجروح شده‌اند و پلیس چند نفر را نیز دستگیر کرده است.

پلیسی که به کیت لامونت اسکات شلیک کرده در حال حاضر از کار معلق شده و با وثیقه آزاد است.

کد خبر 347132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha