یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره «آواهای همبستگی» ویژه موسیقی حماسی مناطق ایران با حضور گروههای از استانها و مناطق مختلف ایران در فرهنگسراهای تهران برگزار شد.

جشنواره آواهای همبستگی

صادق مهدوي، نوازنده و پژوهشگر موسيقي نواحي ايران در گفتگو با همشهري آنلاين، گفت: جشنواره «آواهاي همبستگي» با هدف همبستگي اقوام مختلف و معرفي موسيقي اصيل مناطق مختلف ايران از 25 شهريور ماه در فرهنگسراهاي رازي، ابن سينا، فردوس، انديشه و اميد برگزار شد و اختتاميه جشنواره در فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود.

به گفته وي، گروه كادوسيان از خطه گيلان به سرپرستي متين رضواني پور، گروه مهر آئين به سرپرستي محسن تقي‌نژاد، گروه موسيقي آذري از آذربايجان شرقي به سرپرستي احمد ملك عليشاه و گروه موسيقي سرو به سرپرستي صادق مهدوي به نمايندگي از موسيقي شرق خراسان در اين جشنواره به هنرنمايي پرداختند.

به گزارش همشهري آنلاين، بهنام خادم، مدیر فرهنگی هنری شهرداري منطقه 11 تهران و دبیر جشنواره «آوای همبستگی»، درباره محتوای این برنامه گفت: نواحی مختلفی از ایران اسلامی از دیرباز حماسه‌هایی تاریخی برای حفظ استقلال و حرمت ایران خلق کرده‌اند.

وی افزود: این حماسه‌ها با تبدیل شدن به آثار هنری همچون موسیقی است که تا کنون در ذهن و جان مردم ماندگار شده‌اند. جنبش‌های میرزا کوچک خان جنگلی، ستارخان و باقرخان و رئیسعلی دلواری از جمله این تلاش‌ها برای حفظ امنیت، آزادی و استقلال کشور بوده‌اند که با سروده‌های موسیقایی در بین مردم جاودان شده‌اند.

خادم افزود: فرهنگسرای رازی به منظور حمایت بیشتر از موسیقی فولکلور به ویژه موسیقی حماسی، در جشنواره‌ای گروه‌های موسیقی برجسته‌ای از نواحی مختلف ایران را گردهم آورده، تا شهروندان تهرانی نیز با این هنر اصیل و سنتی ایران بیشتر آشنا شوند.

این جشنواره، از ۲۵ تا ۲۸ شهریور همزمان با دو عید فرخنده قربان و غدیر هر روز از ساعت ۱۸ چهار گروه «مهرآیین»، «سرو»، «می‌شو» و «کادوسیان» به ترتیب از چهار استان همدان، خراسان (شرق خراسان)، آذربایجان و گیلان در فرهنگسراهاي مختلف تهران به اجرا پرداختند.

کد خبر 346805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha