شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری دو - ندا داوودی: روز عید و تعطیلی، هر خانواده‌ای برای خودش برنامه‌های مختلفی دارد.

وقتی مادر شوهر از سادات است

شايد استراحت و خواب بيشتر صبحگاهي براي شما كه تمام روزهاي‌تان به‌كار و مشغله زياد مي‌گذرد، نخستين برنامه‌اي باشد كه به‌صورت ناگفته با همسرتان برسر آن توافق خواهيد داشت اما در اعياد ويژه‌اي مثل عيدغدير بهتر است برنامه‌هاي ديگري هم داشته باشيد؛ مثل ديد و بازديد و ثبت لحظات شاد و به‌يادماندني اگر شما با خانواده سادات وصلت كرده‌ايد، بايد براي برنامه‌ريزي چگونه گذراندن روز عيد دقت بيشتري به خرج بدهيد زيرا وظيفه سنگين‌تري داريد.

  • به خانه‌تان برويم!

بيشتر زن و شوهرها اين روزها به‌خاطر مشغله زياد، كارهاي عقب‌مانده زيادي دارند؛ شما هم از اين قاعده مستثني نيستيد اما اگر جمعه‌ها از صبح تا شب خودتان را به كارهاي عقب مانده مشغول مي‌كنيد، يادتان باشدروز عيد غدير روز ديد و بازديد و شادي به‌خاطر ولايت‌پذيري و تبريك گفتن به يكديگر است. حال اگر مادر شوهرتان يا پدر شوهرتان از سادات باشد، بهتر است يك بازنگري جدي در نحوه گذراندن اين روز داشته باشيد. تعطيلي عيد غدير فرصت خوبي است تا جايگاه خودتان را در قلب آنها ارتقا دهيد. اگر تازه عروس اين خانواده شده‌ايد از همسرتان در مورد آداب و رسوم اين روز در خانواده آنها سؤال كنيد.

اينكه چند نفر به ديدن سادات در اين خانه مي‌آيند و آيا رسم دارند كه براي ناهار و شام مهمان داشته باشند و يا دوستان و اقوام خيلي كوتاه براي تبريك و تبرك به خانه‌شان مي‌آيند، مي‌تواند به شما كمك كند تا برنامه اين روزتان را بهتر بدانيد. حتما همسرتان دوست دارد در چنين روزي كنار والدين خود باشد، به آنها كمك كند يا دوستان و اقوامي را كه براي ديدن مي‌آيند همراهي كند. بدون اينكه همسرتان از شما تقاضا كند، خود شما پيشنهاد دهيد كه به خانه پدر و مادر همسرتان برويد. حتي مي‌توانيد درصورت امكان بخواهيد كه از شب قبل به خانه آنها برويد و شب را كنار آنها سر كنيد تا اگر صبح مهماني آمد، آنها دست‌تنها نباشند. اگر خيلي اهل رفت‌وآمد با خانواده همسرتان نيستيد بهتر است در چنين عيدي تغيير رويه دهيد و كنار آنها شاد بودن را تجربه كنيد. البته با عينك خانواده همسر نگاه نكنيد. اول از همه، آنها را ساداتي ببينيد كه در چنين روزي همه دوست دارند به ديدن‌شان بروند و اين يك سعادت است كه شما عروس آنها هستيد.

  • شيريني‌هاي عروس پز

دادن هديه خوب است و محبت را بيشتر مي‌كند. رسم است كه بزرگ‌ترها و سادات هديه‌اي به‌عنوان عيدي مي‌دهند اما اگر مي‌خواهيد محبت‌تان را به خانواده همسرتان نشان دهيد خوب است كه دست خالي نرويد و بهتر است چيزي كه با خود مي‌بريد، هنر دست خودتان باشد. يادتان نرود كه هرقدر اين روزها نقش‌هاي اجتماعي و تحصيلات خانم‌ها مهم شده باشد بازهم هنرمند بودن و كدبانو‌گري ازجمله چيزهايي است كه هر پدرشوهر و مادرشوهري دوست دارند در عروس‌شان ببينند. يك تابلوي گل كوچك، يك روميزي بافت نه چندان بزرگ و كارهايي ازاين‌دست مي‌تواند در خاطرشان بماند. اما روش ساده‌تري هم وجود دارد؛ پخت يك نوع شيريني يا كيك ساده، هم براي خانواده همسرتان و هم براي مهمان‌هاي عزيزشان همراه با يك تزئين باسليقه. اين كار مي‌تواند والدين همسرتان را شاد كند و علاوه بر آن مادرشوهرتان از اينكه به مهمان‌هايش بگويد اين شيريني‌ها هنر دست عروسش هستند احساس خوبي خواهد داشت. مطمئن باشيد وقتي همسر شما محبت‌تان را به خانواده‌اش ببيند و اينكه سعي داريد روز عيد به آنها كمك كنيد تا روز خوبي را بگذرانند، تنها نباشند و حتي از مهمان‌هاي‌شان به خوبي پذيرايي كنند، قدردان‌تان خواهد بود؛ حتي اگر به زبان نياورد.

  • داماد نگو، دسته گل

اگر پدر زن يا مادر زن شما از سادات محترم هستند و شما داماد يك خانواده سيدهستيد، خودتان را به ندانستن رسم و رسوم نزنيد و فكر نكنيد كه اين كارها با خانم خانه است. شما ديگر پسر اين خانواده‌ايد و خوب نيست نسبت به كارهايي كه بايد انجام بگيرد بي‌تفاوت باشيد. بهتر است كه با هماهنگي همسرتان روز قبل از عيد با والدين او تماس بگيريد يا به خانه‌شان سر بزنيد و از آنها بخواهيد كه باهم به خريد برويد. به آنها بگوييد مي‌توانند براي كارهاي‌شان روي شما حساب كنند و طوري رفتار كنيد كه بفهمند اين باعث افتخار است كه مانند پسرشان بتوانيد به آنها كمك كنيد و جدا از اين موضوع، كمك كردن براي چنين عيدي مخصوصا به سادات، چيزي است كه باعث شادي و رضايت‌تان مي‌شود. علاوه بر اين اگر همسرتان مي‌خواهد از روز قبل به خانه پدري‌اش برود يا تمام روز عيد را آنجا باشد، با او مخالفت نكنيد. اگر نمي‌توانيد كمك زيادي كنيد يا آن روز سركار هستيد، از همسرتان بخواهيد حتما كنار خانواده‌اش باشد و خودتان نخستين تبريك را تلفني بگوييد و در نخستين فرصت، حضوري به ديدنشان برويد. البته اين در شرايطي است كه كارتان را به هيچ صورتي نتوانيد براي روز ديگر بيندازيد. تهيه يك جعبه شيريني يا دسته گل، به خانواده همسرتان نشان مي‌دهد يك داماد آداب‌دان و مهربان دارند كه سعي مي‌كند محبتش را به خانواده همسرش نشان دهد. تمام كارهايي كه گفته شد باعث مي‌شود همسرتان احساس خوبي داشته باشد و شادي‌اش در چنين روزي دوبرابر شود چون مي‌داند بخش زيادي از توجه شما به خانواده او به نوعي نشان دادن محبت‌تان به‌خودش است.

  • هر 2خانواده

اگر هم والدين‌تان سادات نيستند دلشان مي‌خواهد در چنين روزي به ديدن آنها برويد، بايد حتما با همسرتان به يك تفاهمنامه برسيد و برنامه‌اي بريزيد كه نه سيخ بسوزد نه كباب. شب عيد به ديدن يكي از خانواده‌ها برويد و روز ‌عيد به ديدن ديگري. يا اينكه همان روز برنامه بريزيد و چند ساعت را با هر كدام از خانواده‌ها بگذرانيد. مهم اين است كه در چنين عيد بزرگي واقعا شاد باشيد و كمك كنيد تا عزيزان‌تان هم شاد باشند و از ته دل وقتي به يكديگر مي‌رسيد بگوييد: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوِلاَيةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيهِمُ السَّلاَمُ

کد خبر 346586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha