همشهری آنلاین: فرماندار گیلانغرب از مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان این آتش سوزی ۸۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مشجر منطقه کن کبود دهستان چله در بخش مرکزی گیلانغرب در آتش سوخت.

آتش سوزی جنگل

کرم محمدی در گفت‌و‌گو با ایرنا، زمان وقوع این آتش سوزی را ساعت 14 پنجشنبه ذکر کرد و افزود: سر انجام پس از هفت ساعت تلاش بی‌وقفه، این آتش سوزی ساعت 21 مهار شد.

وی ارزش ریالی خسارت وارده ناشی از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مشجر گیلانغرب را چهار میلیارد ریال و علت این حادثه را نیز عامل انسانی ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی، دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در کنار نیروهای مردمی به محل حادثه اعزام شدند و مشغول اطفای حریق هستند.

وی بیان کرد: به علت وزش باد و وجود کنده‌های چوب نیمه سوخته، احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل‌ها و مراتع مشجر گیلانغرب وجود دارد.

از ابتدای امسال تاکنون 16 فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع گیلانغرب به قوع پیوست که در اثر آن بیش از 280 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد و بیش از 11 میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

تنها طی دو مرحله آتش سوزی، 150 هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه گلین از توابع شهرستان گیلانغرب در اواخر تیر و اوایل مرداد امسال در آتش سوخت.

شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

کد خبر 346490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha