همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: گفتمان، تجلیل و تکریم، تبلیغ و اطلاع رسانی سه رویکرد اصلی هفته دفاع مقدس است.

بهمن کارگر

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان 'ما آماده ایم' گفت: گفتمان، تجلیل و تکریم، تبلیغ و اطلاع رسانی سه رویکرد اصلی سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: معنویت و دین داری، آرمان خواهی، ایثار، ایستادگی، تدبیر و حکمت صفات برتری است که در دوران دفاع مقدس تجلی یافت.

وی اهداف برگزاری سی و ششمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، خودباوری دینی و علمی عنوان کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، راهبردهای برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس در سال جاری را تبیین نقش، هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی ها، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف جامعه در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ایادی منطقه ای آنها دانست.

وی همچنین نهادینه سازی روحیه ولایت مداری، ایثار، مقاومت، شهادت طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی، جهادی و انقلابی، تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس و تداوم آن به عنوان الگوی راهبردی در زمان حال و آینده کشور را از جمله راهبردهای برنامه های اجرایی این هفته اعلام کرد.** برنامه های هفته دفاع مقدس
رئیس بنیاد حفظ آثار نشر و ارزش های دفاع مقدس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در سال 94 و 95 کتاب هایی به نگارش درآمده که قرار است در این بازه زمانی 700 کتاب رونمایی شود. همچنین به دنبال این هستیم که بتوانیم در 50 کشور نمایشگاه عکس دفاع مقدس برگزار کنیم. از مهمترین برنامه های ما تجلیل از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، تجلیل از زنان و جایگاه آنها در دفاع مقدس و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران است. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تهران و جشنواره فیلم دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما هستند. با توجه به جایگاه راهبردی و نقش بازدارنده نیروی دریایی، سپاه نیز در بندرعباس برنامه ای برگزار خواهد کرد.

سردار کارگر در تشریح برنامه های سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس افزود: اجرای 800 برنامه اصلی در هفته دفاع مقدس در سراسر کشور، رونمایی از 60 عنوان کتاب، رونمایی از 32 فیلم کوتاه و مستند، رونمایی از 11 تابلو نقاشی، برپایی و بازسازی عملیات های مهم دفاع مقدس در 32 استان، 6 جلسه نقد کتاب دفاع مقدس، 40 مراسم تجلیل از ایثارگران، 40 همایش بزرگداشت دفاع مقدس، 32 نشست تخصصی و علمی پیرامون دفاع مقدس، 40 مراسم شب خاطره، رونمایی از نرم افزار «زیارت مجازی گلزار شهدا»، غبار روبی مزار شهیدان، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در 50 کشور از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، برنامه های اجرایی در بزرگداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: رویکرد برنامه ها در طرح ریزی و اجرا مبتنی بر شعار اقتصاد مقاومتی و عنایت ویژه به وحدت و همبستگی ملی در جهت مقابله با ترفندهای دشمن، برپایی نمایشگاه های تخصصی از دستاوردها، ابتکارات و توانمندی های کشور، برگزاری برنامه های متنوع به همراه با بازخوانی عملیات های مهم دفاع مقدس، توجه به نقش اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس به خصوص هنرمندان و اصناف از دیگر برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: تشریح نقش فرماندهان شهید و پیشکسوتان دفاع مقدس در حصول پیروزی های بزرگ، توجه ویژه به وحدت و همبستگی ملی در طرح ریزی و اجرای برنامه ها و اقدامات فرهنگی، طراحی برنامه ها با نگاه محتوایی و تاثیرگذار، برپایی نشست های تخصصی پاسخگویی به شبهات، پیرامون جنگ تحمیلی، بازکاوی و بازخوانی عملیات بزرگ ثامن الائمه، سالروز شکست حصر آبادان، توجه به سالروز شهادت شهیدان فکوری، فلاحی، نامجوی، کلاهدوز و جهان آرا با موضوع نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، بهره گیری از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری، پرداختن به سلامت عمومی جامعه با اجرای مراسم پیاده روی خانوادگی از دیگر برنامه های این هفته است.

سردار کارگر عناوین ایام هفته دفاع مقدس در سال 95 را اعلام کرد و گفت: روز چهارشنبه 31 شهریور ماه به عنوان روز «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح» روز پنج شنبه یکم مهرماه به عنوان روز «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان»، روز جمعه دوم مهرماه به عنوان روز «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت»، روز شنبه سوم مهرماه به عنوان روز «دانش پژوهان، نخبگان، هنرمندان»، روز یکشنبه 4 مهرماه به عنوان روز «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی»، روز دوشنبه پنجم مهرماه به عنوان روز «پیشکسوتان، رزمندگان، عزت مداران»، روز سه شنبه ششم مهرماه به عنوان روز «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبارستیزی»، روز چهارشنبه هفتم مهرماه به عنوان روز «فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان، ولایتمداران» نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مسئولیت رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و با عضویت سازمان ها و نهادهای لشکری و کشوری و دبیری معاونت روابط عمومی و تبلیغات در آن بنیاد راهبردی می شود.

به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ستاد مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان ها با مسئولیت استانداران و دبیری مدیران دارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مربوطه و با عضویت سازمان ها و نهادهای ذیربط فعالیت می کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در خصوص یکسان سازی قبور شهدا و اعتراض برخی از خانواده های آنان گفت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی پیگیری های لازم را انجام داده و تاکید ما این است که اجرای هر برنامه ای در مزار شهدا باید با موافقت خانواده این عزیزان صورت گیرد و موضع ما رضایت خانواده ها است.
وی همچنین در خصوص برنامه های مشترک این بنیاد با حوزه های علمیه گفت: در حوزه های علمیه دو واحد درس دفاع مقدس در نظر گرفته شده است و توسط اساتید تدریس می شود.

سردار کارگر در خصوص نقش هنر و ماندگاری دفاع مقدس نیز گفت: مسئولیت بنیاد، سیاستگذاری و هماهنگی است و قرار بر این است که مستندی از زندگی 250 فرمانده و شهید شاخص تهیه و پخش شود.

به گفته وی هر سال دو فیلم در حوزه دفاع مقدس تهیه می شود. 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

کد خبر 346413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha