چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به ارزش ۳۸ میلیارد دلار به توافق نهایی دست پیدا کردند.

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا و اسرائیل، بسته کمک نظامی 10 ساله جدید آمریکا را برای اسرائیل نهایی کرده‌اند و روز چهارشنبه (24 شهريور) موافقت‌نامه‌ای را در این باره در واشنگتن امضا خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: یادداشت تفاهم به دست آمده بین این دو متحد نزدیک «بزرگ‌ترین وعده کمک نظامی دو جانبه در تاریخ آمریکا را پایه گذاری می‌کند».

مقام‌هاي بلندپایه دو طرف تاکید کردند: این توافق به معنای آن است که نتانیاهو ترجیح داده است یک موافقت‌نامه جدید را با اوباما - که دوران ریاست جمهوری‌اش ماه ژانویه به پایان می رسد - امضا کند، تا آن‌که چشم انتظار امضای یک موافقت‌نامه بهتر با دولت آینده آمریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز،بدين‌ترتيب رژیم صهیونیستی پذيرفته تا درخواست کمک های مالی بیشتر از کنگره فراتر از کمک های مصوب سالانه در بسته جدید را درخواست نكند، و همچنین با لغو تدریجی مجوز رژیم صهیونیستی مبنی بر صرف بخشی از کمک‌های نظامی آمریکا در صنایع دفاعی این رژیم  موافقت كرده‌است.

کد خبر 346363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha