چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی در ۹۳ سالگی مرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،خبرگزاری رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر نوشت :پرز دو هفته پیش در پی سکته بستری شد و روز سه‌شنبه ششم مهر حال او به وخامت گرایید و بالاخره روز چهارشنبه هفتم مهر مرد.

جزییات این‌که جسدش چه زمان دفن می‌شود هنوز اعلام نشده است.

پرز که نقش زیادی در توسعه و نظامی‌سازی برنامه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی داشت به عنوان مهندس برنامه هسته‌ای اسرائیل شناخته می‌شد و معتقد بود مخفی ماندن این برنامه و نیز شایعاتی که درباره کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی وجود دارد خود عامل بازدارنده مهمی محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۰۷ در کتابی که درباره زندگی پرز به نگارش درآمده بود فاش شد که وی توانسته با دولت وقت فرانسه در نیمه قرن گذشته میلادی توافقنامه سری را امضا کند که مطابق با آن پاریس در ساخت بمب اتمی به اسرائیل کمک کند.

از مهم‌ترین جنایاتی که پرز در حق فلسطینیان انجام داد کشتار آنها در جنوب لبنان در آوریل ۱۹۹۶ است. در ۱۱ آوریل ۱۹۹۶ حمله گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان با عنوان "خوشه‌های خشم" با دستور پرز آغاز شد که هدف از آن پایان دادن به مقاومت در لبنان بود و با بمباران شدید شهرهای این کشور از جمله بیروت انجام شد.

پرز پيش از انتخاب شدن به‌عنوان رئيس رژيم صهيونيستي، وزير جنگ و نخست وزير اين رژيم نيز بود.

پرز در سپتامبر ۲۰۱۶ و در پی سکته مغزی که همان زمان با درجه خطرناکی بالا تشخیص داده شد در مرکز مراقبت‌های ویژه بیمارستان تل آویو بستری شد تا این‌که امروز چهارشنبه هفتم مهر مُرد.

کد خبر 347781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha