چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

با وجود تلاش‌های ایران برای کاهش هزینه ویزای عراق اما امسال نیز مانند سال گذشته هزینه ویزا ۴۰دلار از سوی دولت عراق اعلام شد.

  رئيس ستاد مركزي اربعين حسيني و معاون وزير كشور در يك نشست خبري با اعلام اين موضوع گفت: «مدت اعتبار ويزاها براي حضور در كربلا 20روز است اما كل اعتبار ويزا از اول صفر تا آخر صفر است.»

حسين ذوالفقاري با بيان اينكه امسال تمهيداتي درنظر گرفته شده تا به همه افرادي كه به‌صورت گروهي و فهرستي ثبت‌نام مي‌كنند برگه‌اي داده ‌شود تا در صورت جا ماندن از كاروان يا گروه عراق به مشكل برنخورند، افزود: «تأكيد فراواني داريم كه افراد به‌صورت كارواني اعزام شوند. وقتي افراد به‌صورت انفرادي مي‌روند، مشكلات زيادي ازجمله مشكلات امنيتي و جسماني براي‌شان ايجاد مي‌شود. با دولت عراق توافق اوليه‌اي صورت گرفته كه سيستم كنترل ويزا ميان پليس جمهوري اسلامي و عراق لينك شود تا با ثبت ويزا، افراد براي برگشت و خروج به مشكل برنخورند و شاهد ازدحام در مرزها نباشيم.»

وي با بيان اين مطلب كه از سه مرز چزابه، شلمچه و مهران امكان ورود و خروج زائران وجود دارد، گفت: «البته تلاش مي‌كنيم يك مرز كمكي (سومار) را هم در نظر بگيريم. از سوي ديگر نيز مرز دريايي (اروندرود) را داريم كه تعداد كمي از زائران از اين طريق اعزام مي‌شوند اما توصيه ما به زائران اين است كه از دو مرز شملچه و چزابه ورود و خروج داشته باشند. به‌طور قطع مسئولان ستاد ايلام و خوزستان از ورود هرگونه افراد غيرمجاز بدون ويزا خودداري خواهند كرد و در صورت خروج اين افراد عراق برخورد شديدي با آنها خواهد داشت و ايران هم به‌هيچ‌وجه حمايت كنسولي از آنها نخواهد داشت.»

  • زائران بيمه مي‌شوند

در سامانه سماح هزينه بيمه براي زائران 25هزار تومان درنظر گرفته شده كه رقم بيمه براي خدمات سرپايي 5هزار تومان و خدمات بيمارستاني، بستري و فوت و سوانح 19هزار و 900تومان درنظر گرفته شده است. بر اين اساس درصورتي كه فردي حين راهپيمايي اربعين فوت كند، مبلغ 15ميليون تومان و براي درمان سرپايي تا يك ميليون تومان شركت بيمه‌گذار مي‌دهد.

کد خبر 346347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha