معاون کنسولی وزیر امورخارجه با تأکید بر اینکه اگر سال گذشته عده‌ای بدون ویزا سفر کردند، امسال با توجه به تمهیدات انجام شده حتی یک نفر هم بدون ویزا به سفر اربعین نخواهد رفت، گفت:«طرف ایرانی همواره به موضوع لغو روادید سفر اربعین تأکید کرده است و در سفر اخیر نیز وزارت امورخارجه به این مسئله اشاره کرد؛ با این حال طرف عراقی با لغو روادید موافقت نکرد.»

اين اظهارات حسن قشقاوي در حالي است كه فرمانده ناجا با اشاره به آمادگي 3 مرز مهران، شلمچه و چذابه براي خدمات‌رساني به زائران عتبات عاليات، از شهروندان درخواست مي‌شود حتما براي شركت در پياده‌روي اربعين گذرنامه تهيه كنند. سردار اشتري با تأكيد بر آمادگي نيروي انتظامي براي اين رويداد بزرگ گفت: «با تدابيري كه اتخاذ شده است در كمتر از ۷۲ ساعت گذرنامه تمديد مي‌شود و لذا از شهروندان درخواست مي‌شود به توصيه‌هاي پليس در بين راه توجه داشته باشند. ما در مرزها آماده ورود زائران اربعين هستيم.»

  • مكالمه رايگان براي زائران

همچنين روز گذشته سرويس مكالمه روي واي‌فاي (VO Wifi) يكي از سرويس‌هاي اپراتور ايرانسل با حضور وزير ارتباطات رونمايي شد. براساس خدماتي كه از طريق اين سرويس قابل دريافت است، هر مشترك مي‌تواند از طريق اينترنت واي‌فاي به هر مقصدي كه بخواهد تماس برقرار كند. در اين سرويس، مشترك امكان اين را دارد كه حتي در كشورهاي خارجي طرف رومينگ نيز با ايران و يا ساير نقاط دنيا تماس برقرار كند.بر اين اساس، مقرر شد از آنجا كه سرويس مكالمه روي واي‌فاي نياز به شارژ مكالمه و نيز هزينه رومينگ ندارد، از اين سرويس براي بهره‌برداري زائران در ايام اربعين حسيني سال ۹۵ استفاده شود.

قرار است در مسيرهايي كه زوار به سمت مرزهاي مهران، شلمچه و چذابه در حركت هستند و نيز در كشور عراق از اين سرويس استفاده شود. در همين حال، ايرانسل وعده داد كه اين مسيرها را به سرويس‌هاي نسل سوم و چهارم موبايل ارتقا دهد.

همچنين علاوه بر سرويس مكالمه روي واي‌فاي، سرويس مكالمه روي نسل چهارم تلفن همراه هم رونمايي شد، كه امكان مكالمه با كيفيت HD و بدون نياز به نصب اپليكيشن را براي مشترك فراهم مي‌كند؛ اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته بعد از ويزا و عبور از مرز، مهم‌ترين مشكل زائران مشكل در برقراري ارتباط تلفني و دسترسي به اينترنت بوده است.

  • هشدار درباره كلاهبرداري

رئيس مركز تشخيص و پيشگيري پليس فتا درباره كلاهبرداري سايت‌هاي غيرمجاز و غيررسمي ثبت‌نام اربعين حسيني هشدار داد و از هموطنان خواست حتما از طريق سايت رسمي به نشاني www.samah.haj.ir اقدام كنند. راهنمايي‌هاي لازم ازجمله تقاضاي ويزا و ديگر مراحل از اين طريق بايد انجام شود. فيلم توضيحات سرهنگ علي نيك‌نفس را در هم‌افزاري همشهري ببينيد.

کد خبر 348161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha