دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از آغاز طرح برخورد با تردد موتورسیکلت سواران در خطوط ویژه اتوبوس خبر داد و گفت تا یک ماه موتورها توقیف خواهند شد.

موتور سوار

سرهنگ سعید سپهری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام فازهایی بازگشایی مدارس و پیش‌بینی افزایش حجم ترافیک طرح ویژه برخورد با تردد موتورسیکلت سواران در خطوط ویژه اتوبوس به ویژه در نقاط مرکزی پایتخت همچون خطوط ویژه راه آهن - تجریش، آزادی - سه راه تهرانپارس و... از روز شنبه به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح پاکسازی خطوط ویژه از تردد موتورسیکلت سواران و افزایش سرعت تردد اتوبوس‌هاست گفت: با آغاز سال تحصیلی میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی افزایش یافته و به همین دلیل پلیس راهور با اجرای این طرح سایت در روان سازی ترافیک و کمک به آمد و شد در خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی دارد.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور با بیان اینکه کفی‌های پلیس راهور برای برخورد با موتورسیکلت سوارانی که از خطوط ویژه تردد می‌کنند، در نقاط مختلف پایتخت مستقر شده اند، اظهار کرد: موتور سیکلت‌هایی که توسط پلیس توقیف شود برای بار اول یک هفته و اگر سابقه توقیف داشته باشد به مدت یک ماه در پارکینگ خواهند بود.

به گفته سپهری، همزمان با اجرای این طرح، "طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران" در دیگر نقاط پایتخت نیز اجرا شده؛ اما در این تست تمرکز ویژه در پاکسازی خطوط ویژه اتوبوس‌هاست.

وی افزود: بر اساس قانون، نداشتن کلاه ایمنی جریمه ۶۰ هزار تومانی، انجام حرکات نمایشی با موتور سیکلت جریمه ۱۵۰ هزار تومانی و عبور از پیاده رو جریمه ۶۵ هزار تومانی برای موتور سیکلت سواران در پی خواهد داشت.

سپهری ادامه داد: ورود غیرمجاز به خطوط ویژه نیز علاوه بر این که توقیف موتورسیکلت را به همراه دارد جریمه ۸۰ هزار تومانی برای متخلفان دارد.

کد خبر 346119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha