همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا طرحی که به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر اجازه شکایت از عربستان می‌دهد را به تصویب رساند.

۱۱ september

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی که به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر اجازه شکایت از عربستان می‌دهد را به تصویب رساند.

«جرولد نادلر»، نماینده دموکرات نیویورک در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: «ما می‌خواستیم این طرح در اقدامی نمادین قبل از پانزدهمین سالگرد 11 سپتامبر به صحن علنی وارد شود.»

مجلس سنا چند ماه پیش طرح موازی این طرح را علی‌رغم مخالفت‌های عربستان سعودی به تصویب رسانده بود. 15 نفر از هواپیماربایان در حادثه 11 سپتامبر سال 2001، شهروندان عربستان بوده‌اند.

تصویب این طرح در مجلس نمایندگان دو ماه بعد از آن صورت می‌گیرد که کنگره آمریکا 28 صفحه از تحقیقات این نهاد آمریکایی درباره نقش عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر را منتشر کرد. این استاد نشان می‌دهند که دست‌کم چند نفر از عاملان حملات 11 سپتامبر، با مقام‌های دولت عربستان در تماس بوده‌اند.

طرح مورد نظر، بعد از کسب هر دو مجلس آمریکا (سنا و نمایندگان) اکنون باید برای تبدیل شدن به قانون برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا فرستاده شود. اوباما قبلاً این طرح را به وتو، مطابق اختیارات قانونی‌اش تهدید کرده است.

کد خبر 345904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha