نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه 29 مهر، یک فوریت طرح ممنوعیت انتقال آرای صندوق‌های انتخاباتی قبل از شمارش آراء در محل شعب را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس، پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان، با 137 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از 215 نماینده حاضر، با 2 فوریت این طرح مخالفت کردند؛

سپس مجلس برای یک فوریت این طرح رای گیری کرد که یک فوریت این طرح با 126 موافق، 44 رای مخالف و 4 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر رای آورد.

به گزارش مهر، طراحان طرح مذکور در توجیه این طرح آورده‌اند به منظور افزایش هر چه بیشتر سلامت روند انتخابات و پاسداری و صیانت از آراء ماخوذه در شعب اخذ رای و همچنین کاهش ضریب تخلف و خطاهای احتمالی در انتقال صندوق های رای یا شمارش آراء ماخوذه، این طرح به مجلس ارائه شده است.

درصورت تصویب نهایی این طرح، آرای هر صندوق باید در محل شعبه شمارش و صورت جلسه گردد و چنانچه به هر دلیلی لازم باشد که صندوق‌ها به محل دیگری منتقل شود، پس از شمارش آراء در محل شعبه، این انتقال صورت خواهد پذیرفت.

نمایندگان ملت دیروز در حالی به یک فوریت طرح ممنوعیت انتقال صندوق‌های انتخاباتی رای دادند که معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور این طرح را نیازمند اصلاحات اساسی دانست.

گزارش غیر محرمانه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به نطق نماینده ممسنی گفت: گزارش هیأت تحقیق و تفحص بر اساس اسناد موجود در دیوان لاهه تهیه شده است و لذا این گزارش محرمانه نیست و انتشار آن مشکلی ندارد.

به گزارش فارس علاءالدین بروجردی با استناد به اصل 77 قانون اساسی به نطق احمدی که گفته بود گزارش نهایی هیات با گزارش اولیه منتشر شده توسط معاون حقوقی ریاست‌جمهوری تفاوت بسیار دارد و تقاضای قرائت گزارش نهایی در صحن علنی را دارم، واکنش نشان داد.

تخطی سفارتخانه‌ها از هنجارها

در جلسه علنی مجلس، تعدادی از نمایندگان در تذکراتی به مسئولان اجرایی، خواستار رسیدگی مسئولان به این تذکرات شدند.

به گزارش ایسنا، تذکر نماینده‌ تفت و میبد به وزیران امور خارجه و کشور درباره وادار کردن سفارتخانه‌های خارجی به رعایت هنجارهای شناخته شده در میهمانی‌ها و جلوگیری از سوء استفاده از جوانان ایرانی و تذکر نماینده‌ قروه به وزیر کشور درباره اعلام علت جلوگیری نکردن از دخالت و تبلیغ آشکار فرماندار قروه از یکی از نامزدهای انتخاباتی؛ از مهم‌ترین این موارد بود.

عارضه قلبی در مجلس

به‌دنبال ایجاد عارضه قلبی برای نماینده آبادان در صحن علنی مجلس، محمدسعید انصاری به بیمارستان منتقل شد.

کد خبر 34572

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز