همشهری آنلاین- علی شاکری: تیم والیبال بانک سرمایه به رغم کسب عنوان قهرمانی باشگاه های مردان آسیا بi دلیل قانون مصوب چند سال پیش قادر به شرکت در مسابقات امسال باشگاه های جهان در برزیل نیست.

M.Davarzani

ماجرا از آنجا آغاز می شود که دو سه سال پیش زمان رقابت‌های باشگاه های جهان به دلیل فشردگی مسابقات رده‌های مختلف سنی، با زمان آماده‌سازی تیم‌های ملی در لیگ جهانی تقارن پیدا کرد که باعث اعتراضاتی شد و بلافاصله هم تاريخ آن از اردیبهشت ماه به آبان ماه تغییر یافت. اما مسئولين کنفدراسیون والیبال آسیا که در اقدامی شتاب‌زده برای حل این مشکل در ابتکاری منحصر به فرد ( ! ) اقدام به تصویب قانونی مبنی بر شرکت دادن قهرمان همان سال آسیا برای مسابقات سال آینده میلادی داده‌اند، با وجود اصلاح تاریخ این بازی‌ها در صدد لغو این طرح بر نیآمدند و همین موضوع در حال حاضر تبدیل به چالشی برای تیم‌های آسیایی شده است.

با توجه به قانون فوق به جای بانک سرمایه قهرمان امسال آسیا، تیم تایوان پاور چین تایپه به عنوان قهرمان دوره قبل آسیا می‌باید در مسابقات این دوره باشگاه‌های جهان حاضر شود. تیمی که بر خلاف سال قبل در مسابقات امسال قاره کهن جایی در جمع 4 تیم مرحله پایانی نداشت و به طور طبیعی هم نمی‌تواند نماینده واقعی باشگاه‌های آسیا در این رویداد جهانی باشد.

در میان بی تفاوتی مسئولين کنفدراسیون آسیا، فدراسیون والیبال ایران برای حل این مشکل متوسل به فدراسیون جهانی والیبال شد و با ارسال نامه‌ای خواستار حضور دونماینده آسیا در این بازی‌ها شد که البته حضور بانک سرمایه تنها به صورت وایلد کارت ممکن خواهد شد.

سعید درخشنده، مسئول رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال و عضو کمیته مسابقات آسیا که به تازگی به عنوان رئيس کمیته کنترل رقابت‌های باشگاه‌های قاره به تهران برگشته است، در این زمینه به همشهری آنلاین گفت: به هر حال تصمیم قبلی بر اساس تغییر زمان مسابقات باشگاه‌های جهان گرفته شد، ولی حالا که تاریخ این رقابت‌ها به زمان مناسبی موکول شده، دیگر ضرورتی به اجرای مصوبه قبلی نیست و اجرای آن با توجه به تغییرات غیرقابل پیش‌بینی تیم‌ها به ضرر آسیا در رقابت با تیم‌های قدرتمند سایر قاره‌ها تمام خواهد شد.

وی افزود: ما مقدمات اولیه را طی مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی از طریق کنفدراسیون آسیا انجام داده‌ایم و برای قهرمان فعلی آسیا، بانک سرمایه تقاضای وایلد کارت کرده‌ایم تا از سال آینده بر اساس همان روال قبل، تیم قهرمان همان سال قاره راهی این تورنمنت شود.

ناظر فدراسیون جهانی والیبال در خصوص احتمال موافقت فدراسیون جهانی با این تقاضا گفت: به جز این طریق حل این مشکل سخت خواهد بود و قرار است داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران که به زودی برای شرکت در دپارتمان لیگ جهانی و همچنین اجلاس فدراسیون جهانی به سوئیس و آرژانتین سفر مي‌کند، در این خصوص مذاکرات مستقیم با اری گراسا، رئیس برزیلی FIVB داشته باشد و من به حل مشکل خوش‌بینم.

کد خبر 345698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha