همشهری آنلاین: نخست وزیر سابق هلند و یکی از فعالان قدیمی حامی فلسطین پیش از سفر روز سه شنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور، وی را یک جنایتکار جنگی دانست که باید در لاهه محاکمه شود.

درخواست نخست وزیر سابق هلند برای محاکمه نتانیاهو در لاهه

به گزارش ایسنا، دریس فان آخت، نخست وزیر سابق هلند که در سال 2012 طی اظهاراتی گفته بود "یهودیان به جای سرزمین فلسطین باید یک ایالت در آلمان داشته باشند،" در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی NPO1، گفت: یک جنایتکار جنگی دارد به کشور می آید!

فان آخت ادامه داد: اشغال اراضی و گسترش شهرک سازی‌ها در مناطق اشغالی بر اساس معاهده رم به عنوان اساس دادگاه کیفری بین المللی و به هزار دلیل دیگر یک جنایت جنگی است.

این سیاستمدار 85 ساله هلندی که بین سال‌های 1977 تا 1982 نخست وزیر هلند بود از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش انتقاد و اظهار کرد: چرا ما باید فردی را بپذیریم که به چنین اقداماتی ادامه می‌دهد، ما می‌توانیم مستقیما او را به دادگاه کیفری بین المللی بفرستیم و این گزینه بهتری است.

فان آخت پیش از این و در دوران فعالیت سیاسی‌اش هم بارها به انتقاد از اسرائیل پرداخته بود؛ انتقاداتی که باعث شد بسیاری از رهبران و اعضای حزبش از وی فاصله بگیرند.

در واکنش به این اظهارات گروهی از حامیان اسارائیل در هلند با انتشار بیانیه ای سخنان فان آفت را "نه چندان مهم" توصیف کرد.

نتانیاهو در این سفر قرار است با مارک روت، نخست وزیر و ویلم الکساندر، پادشاه هلند دیدار کند.

کد خبر 345651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha