همشهری‌آنلاین: رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین که در سخنانی تند خطاب به باراک اوباما فحاشی کرده بود، از اظهاراتش ابراز تاسف کرد.

 بر اساس ویدیویی که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده است، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین که در آستانه سفرش به لائوس روز دوشنبه 15 شهريور در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، این اظهارات را به زبان انگلیسی مطرح کرد اما در میانه سخنانش، در جمله‌هايي به زبان فیلیپینی اوباما را «حرامزاده» خواند.

رئیس‌جمهور فیلیپین در پاسخ به این پرسش که آیا او قصد دارد به انتقاد اوباما از کشتارهای اخیر در فیلیپین پاسخ بدهد، گفت، به اوباما هشدار می‌دهد که در این باره از طرح پرسش و اظهار نظر پرهیز کند وگرنه به او فحش خواهد داد.

به گزارش ایسنا،پس از این سخنان که با واکنش طرف آمریکایی همراه شد و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار دوجانبه با او را لغو کرد، دوترته با صدور بیانیه‌ای گفت: «سخنان من در واکنش به یک پرسش از جانب رسانه‌ها بود که هدف از آن بیان واضح نگرانی و ناامیدی کشورم بود اما متاسفانه به حمله‌ای شخصی به رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد.»

در بیانیه دوترته که لحنی کاملا سازش‌طلبانه داشت، او گفت که رهبران این دو کشور "در وقت دیگری" دیدار رو در رو خواهند داشت.

او تاکید کرد: «هدف اصلی ما این است که سیاست خارجی مستقلی ایجاد کنیم و هم‌زمان با آن، روابط نزدیکی با تمام کشورها خصوصا آمریکا برقرار سازیم. ما شراکت دیرینی با آنها داریم.»

کد خبر 345607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha