همشهری آنلاین: جبهه آزادیخواه اسلامی مورو (ملیف) روز جمعه با ارسال پیام تبریک صمیمانه به رودریگو دوترته رئیس جمهور منتخب فیلیپین، وی را پسر واقعی میندانائو خطاب کرد تا نشان دهد همراه دوترته برای پایان تنش های جنوب فیلیپین است.

استقلال طلبان مسلمان فیلیپین با دوترته همراه شدند

به گزارش ایرنا، 'الحاج مراد ابراهیم' رئیس جبهه آزادیخواه اسلامی مورو در این پیام به نمایندگی از ملیف و مردم بانگسامورو، با خرسندی و خوشحالی به دلیل 'این پیروزی تاریخی'، آن را به دوترته تبریک گفت.

وی در این نامه که در صفحه فیسبوک این گروه منتشر شد، نوشت: این نخستین بار است که یک 'پسر واقعی میندانائو' که در رگ های او خون 'مورو' جریان دارد، به پیروزی رسیده و اکنون شانزدهمین رئیس جمهوری فیلیپین شده است.

مراد ابراهیم اظهارامیدواری کرد 'دوترته' تلاش ها برای انجام صلح در میندانائو را ادامه دهد.

رئیس جبهه آزادیخواه اسلامی مورو تاکید کرد حمایت 'دوترته' از قانون پایه بانگسامور (بی.بی.ال)، دلیل اصلی حمایت مردم این منطقه از وی بوده و اکنون این پیروزی، مردم را امیدوار کرده است مبارزات استقلال طلبانه آنها به نتیجه برسد.

این مقام جبهه آزادیخواه اسلامی مورو همچنین حمایت رئیس جمهور منتخب از فدرالی کردن نظام حکومتی فیلیپین را راهکاری برای تحقق حاکمیت مستقل این منطقه عنوان کرد که می تواند باعث پایان دادن به درگیری ها در این منطقه شود.

'رودریگو دوترته' ماه فوریه و پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی فیلیپین از برخی کمپ های جبهه آزادیخواه مورو بازدید و با برخی از رهبران عالیرتبه این گروه دیدار و مذاکره کرد.

'بینگنو آکینو' رئیس جمهوری فعلی فیلیپین که روزهای پایانی فعالیت خود را پشت سر می گذارد، امیدوار بود پیش از مهلت قانونی ریاست جمهوری خود بتواند با برقراری صلح در منطقه میندانائو آن را به عنوان موفقیتی در کارنامه سیاسی اش ثبت کند، اما به دلایل مختلف از جمله مخالفت کنگره و همچنین برخی رخدادهای امنیتی نتوانست به این مهم دست یابد.

کد خبر 333692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha