همشهری آنلاین: متخصصان سازمان انتقال خون ایران، برای اولین بار، کیت تشخیصی آنتی بادی‌های غیر منتظره را به کمک خون‌های نادر شناسایی شده در طرح ملی خون‌های نادر، تولید کردند.

کیت آزمایشگاهی

به گزارش همشهري آنلاين از وبدا، رییس آزمایشگاه ایمنوهماتولوژی سازمان انتقال خون، گفت: تولید این کیت در میان کشورهای آسیایی تنها در ژاپن صورت می‌گیرد و کیتی که با خون افراد بومی منطقه ای تولید شده باشد و وارداتی نباشد تا کنون در هیچ یک از کشورهای منطقه ساخته نشده است.

مقدم ادامه داد: این کیت قبلا به شکل غیر مستمر از آلمان و سوییس وارد ایران می‌شد و پس از تحریم ورود آن قطع شد.

وی اعلام کرد: این محصول در فازهای یک ساله و 5 ساله قابل افزایش تولید است و در حال حاضر قادر هستیم ماهانه 160 کیت و تا پایان سال بیش از 1000 کیت تولید کنیم.

مقدم، تعداد زایمان‌های کشور را یک و نیم میلیون مورد در سال اعلام کرد و افزود: از آنجایی که این کیت برای خانم‌های باردار و نوزداشان بسیار حیاتی است و اولویت استفاده از این کیت تشخیصی در موارد بارداری است، برای کل جمعیت یادشده 1300 تا 1500 کیت در ماه مورد نیاز است.

برای بانوان باردار باید در اولین ویزیت بین 12 تا 24 هفتگی چه برای گروه خونی مثبت چه منفی از این تست استفاده شود.

مقدم گفت: اگر استفاده از این تست توسط معاونت بهداشت و خانواده وزارت بهداشت برای کلیه بارداری‌ها ضروری شود، ما آمادگی تولید کیت‌های مورد نیاز را داریم که از نمونه وارداتی بسیار به صرفه‌تر است.

عملکرداین تست‌ها به این صورت است که حساسیت سیستم ایمنی بیماران با سابقه تزریق خون و بارداری و یا بیماران سرطانی و سی کل را شناسایی می‌کند تا به موقع از درمان مورد نیاز خود بهره مند شوند.

وی افزود: در دسترس بودن محصول ایرانی در شرایطی که به دلیل تاریخ انقضای کوتاه این محصول که ظرف 28 روز بلا استفاده می‌شود و شرایط حمل و نقل، نگهداری، ترخیص و طول کشیدن فرایند حمل و نقل تا ترخیص، بهره برداری از محصول خارجی را بسیار سخت می‌کند، مزیت دیگر استفاده از محصول تولید وطن است.این محصول با نشان "بایوویستا" تولید و توزیع مي‌شود.

کد خبر 345534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha