همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: از ۲۵ خرداد، که به عنوان روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری شده است تا نهم مرداد، پویش مردمی اهدای خون برگزار می‌شود.

اهدای خون

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر پورفتح اله افزود: روز جهانی اهدای خون با شعار «خون ما را به‌ هم متصل می‌کند و با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» نامگذاری شده است.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت، این روز را برای قدردانی از ۱۰۸ میلیون اهداکننده خون، نامگذاری کرده و سهم هموطنان ما هم از این تعداد، دو میلیون و صد هزار نفر است.

پورفتح اله با اشاره به تاکید ویژه سازمان جهانی بهداشت بر مشارکت جوانان در امر اهدای خون افزود: باتوجه به اینکه بسیاری از جوامع به سوی سالمندی می‌روند مصرف خون افزایش پیدا می‌کند و در این بین نقش ویژه جوانان برجسته‌تر می‌شود.

وی گفت: از امروز که روز جهانی اهدای خون است تا ۹ مرداد که روز ملی اهدای خون در تقویم کشور نامگذاری شده است پویشی مردمی برای اهدای خون خواهیم داشت که براساس این پویش، اهداکنندگان به مراکز اهدای خون می‌توانند مراجعه و تصویر خود را در سایت سازمان انتقال خون، آپلود و در شبکه های مجازی برای جلب مشارکت بقیه هموطنان منتشر کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: در ۹ مرداد هم که سالروز تاسیس سازمان انتقال خون در ایران است جوایز ویژه ای به شرکت کنندگان در این پویش مردمی اهدا خواهد شد.

پورفتح اله با اشاره به اینکه بیشتر اهدا کنندگان ما وارد سن میانسالی شده اند، گفت: هم اکنون حدود ۵۲ درصد اهدا کنندگان ما به تعداد ۵۰۰ هزار نفر، اهدا کننده مستمر هستند به این معنا که حداقل در سال دو بار خون می دهند.

وی افزود: یک میلیون نفر هم اهدا کننده با سابقه داریم که مستمر مراجعه نمی‌کنند اما سابقه اهدای خون را دارند و ۲۴ درصد اهداکنندگان نیز اهدا کننده بار اولی هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران به برنامه‌های انتقال خون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از روزه داران درخواست می‌کنیم ترجیحا پس از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

کد خبر 337076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha