شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی ضمن اعلام ۶ نیاز اصلی مددجویان کمیته امداد گفت: دو دهک از مردم جامعه تحت پوشش کمیته امداد هستند.

علی محمد ذوالفقاری

به گزارش مهر، علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: مردم نیکوکار و خیر کشور در مناسبت‌های مختلف مانند عید قربان، عید فطر وغیره اشتیاق بیشتری برای کمک به نیازمندان دارند و بر همین اساس سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان از محل ذکات کسب درآمد شد و ۲۷۰ میلیارد تومان نیز مبلغ صدقات جمع آوری شده مردم بود که میان نیازمندان استان های مختلف در راستای هدف کمیته امداد توزیع شد.

وی گفت: سهم مشارکت نقدی مردم در این نهاد حدود ۲۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۳۰ مرکز نیکوکاری در کشور فعال است، گفت: تا پایان سال قصد داریم تعداد مراکز نیکوکاری را به ۱۵۰۰ مرکز افزایش دهیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۰ میلیون خانوار ایرانی به عنوان همکار به مددجویان و نیازمندان کمک مي‌كنند، افزود: ۸ میلیون خانوار نیز در قالب کمک به صندوق صدقات و یک میلیون نفر نیز در طرح اکرام ایتام، کمیته امداد را همراهی می‌کنند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۲ دهک از جامعه را نیازمندان تحت پوشش امداد تشکیل می‌دهند، گفت: ۸ دهک جامعه شرایط و امکانات کمک به مددجویان ما را دارند که البته جذب کمک از دهک‌های بالا یکی از برنامه‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

به گفته وی: میزان مشارکت خانواده‌ها بر اساس سطوح درآمدیشان متفاوت است. به عنوان مثال یک پزشک می‌تواند بیماران نیازمند را به صورت رایگان درمان و یک کارآفرین نیز برای مددجویان اشتغالزایی کند.

وی با اشاره به اینکه مسکن، معیشت، اشتغال، ازدواج، آموزش و بهداشت ۶ نیاز اصلی مددجویان محسوب می‌شود، اظهارداشت: بر اساس نیازهای افراد تحت پوشش از توانایی خیرین استفاده کرده و کمک‌های خود را نیز بر همین اساس بین آنها تقسیم می‌کنیم.

کد خبر 345310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha