همشهری آنلاین: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اعلام درآمد ۹۶۰ میلیارد تومانی به این نهاد گفت بیشتر خیریه‌ها در مناطق برخوردار هستند و در مناطق فقیر نشین کمتر خیریه دایر است.

کمیته امداد

‌به گزارش ایسنا، علی محمد ذوالفقاری در نشستی خبری اظهار کرد: بخشی از خیریه‌ها کمک‌ها را از مناطق برخوردار جمع‌آوری و در مناطق محروم توزیع می‌کنند، اما تعداد این خیریه‌ها زیاد نیست.

وی ادامه داد: با بسیاری از خیریه‌ها در تعامل هستیم، اما جا دارد این تعامل افزایش یابد به طور مثال در طرح‌هایی نظیر اکرام یتیم، جهیزیه و ... شباهت‌های زیادی داریم و بسیاری از خیریه‌ها در هدف‌گذاری با کمیته امداد اشتراک دارند، همچنین با همان شاخص‌های مدنظر کمیته امداد امام خميني (ره) خدمت‌رسانی می‌کنند بنابراین باید بتوانیم کارهای مشترک تعریف کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم جلوگیری از هم‌پوشانی در ارائه خدمات است که باید قلمرو فعالیت خیریه‌ها مشخص شود و کمیته امداد بیشتر در مکان‌های خالی از خیریه ارائه خدمت انجام دهد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد تلاش کرده مشارکت‌های مردم صرفا مالی نباشد و در خدمات و کالا هم خدمت‌رسانی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر در شبکه‌های نیکوکاری، مردم علاوه بر کمک نقدی مشغول ارائه خدمت هستند به طور مثال معلم و پزشک محل، بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

ذوالفقاری با بیان اینکه کمیته امداد 10 میلیون مشترک دارد، خاطرنشان کرد: هشت میلیون مشترک در بخش صدقات، یک میلیون مشترک در طرح اکرام و یک میلیون مشترک در حوزه زکات و سایر طرح‌ها داریم. معتقدیم 10 میلیون خانواده دیگر می‌توانند به عنوان مشترک به کمیته امداد بپیوندند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور اظهار کرد: به طور متوسط در سال، 36 میلیون بار مراجعه به یاری‌گران کمیته امداد داریم که 29 میلیون بار برای تخلیه صندوق صدقات است؛ برای ضابطه‌مند کردن رفت و آمد و مراجعه به خانواده‌ها دنبال افزایش سطح آگاهی و آموزش همکاران هستیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه کیفیت بخشیدن به عمق خدمات خیران در دستور کار است، گفت: در حال حاضر ممکن است از تمام توان خیران استفاده نکرده باشیم و آنان هم از تمام طرح‌های کمیته امداد آگاهی نداشته باشند، به دنبال این هستیم نقش خیر را در زندگی مددجویان افزایش دهیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور تصریح کرد: تجلیل و دسته‌بندی خیرین همچنین جدی گرفتن آنان در فرایند محرومیت‌زدایی از برنامه‌هایی ست که در آینده انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: می خواهیم اطلاعات لازم از تاثیر خیران در خدمات کمیته امداد را در اختیار آنان قرار دهیم و خیران دقیقا اطلاع داشته باشند که کمک آنان در چه بخشی مصرف می‌شود و چه تاثیری در فرآیند حل فقر دارد.

وی اظهار کرد: حوزه مشارکت‌های مردمی غیر از وظیفه فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در کارهای خیر وظیفه دارد بخشی از منابع مورد نیاز فرآیند محرومیت‌زدایی کمیته امداد را تامین کند برای این کار هم از طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی استفاده می‌کند.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از این طرح‌ها حوزه صدقات است و از این حوزه سالانه 270 میلیارد تومان کسب درآمد داریم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در حوزه زکات 230 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم، در طرح اکرام یتیم و محسنین 330 میلیارد تومان کمک انجام شده و در طرح استفاده از شبکه‌های نیکوکاری مشارکت مردم 130 میلیارد تومان بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها، نیکوکاری، عید قربان و...از بخش‌های دیگر است که درآمدهای متفاوتی در طول سال دارند.

کد خبر 348670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha