مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان عنوان می‌گویند: هرگز ورزش کردن را حتی برای مدت زمان کوتاهی متوقف نکنید، چراکه جریان خون به سوی مغز کاهش می‌یابد.

ورزش کردن

به گزارش مهر، یافته جدید محققان دانشگاه مریلند نشان می‌دهد كه توقف ورزش حتی به مدت ۱۰ روز می‌تواند موجب اُفت جریان خون به چندین نقطه از مغز از جمله هیپوکامپ شود.

کارسون اسمیت، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما می‌دانیم که هیپوکامپ نقش مهمی در یادگیری و حافظه دارد و یکی از اولین مناطق مغز در افراد مبتلا به آلزایمر است که دچار چین خوردگی می‌شود.»

تاکنون می‌دانستیم که توقف ورزش می‌تواند منجر به از بین رفتن مقاومت قلبی-عروقی شود و محققان می‌خواستند بدانند که آیا توقف ورزش بر مغز هم تاثیر دارد.

در این تحقیق، پژوهشگران جریان خون مغزی را در افراد بزرگسال سالم و دارای تناسب اندام (۵۰ تا ۸۰ سال) قبل و بعد از یک دوره ۱۰ روزه که آنها ورزش را متوقف کرده بودند بررسی کردند.

با استفاده از تکنیک MRI مغزی، آنها کاهش قابل توجهی در جریان خون به سوی چندین نقطه مغز از جمله هیپوکامپ، بعد از توقف ورزش منظم یافتند.

به گفته اسمیت، «پیام این تحقیق این است: اگر ورزش کردن را به مدت ۱۰ روز متوقف کنید، شاهد کاهش جریان خون به مغز خواهید بود.»

کد خبر 345164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha