همشهری‌آنلاین: صهیونیست‌ها همچنان جلوی ورود کتاب‌های درسی هفت موضوع را که به تازگی به عنوان برنامه درسی جدید فلسطینی‌ها به تصویب رسیده است، می‌گیرند.

 زیاد ثابت، معاون وزیر آموزش فلسطین اعلام کرد: ادامه ممنوعیت ورود کتاب‌های درسی سطح ابتدایی توسط اسرائیل، تاثیر منفی بر روند آموزشی می‌گذارد.

او خاطرنشان کرد: این وزارت‌خانه در حال طی مراحل دشواری براي تامین نیازهای سال تحصیلی و رفع کمبود معلمان است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از شین‌هوا ا، زیاد ثابت افزود: بخش آموزش 40 معلم، کارمند و دانش آموز را در یک سال گذشته از دست داده است و صدها تن دیگر زخمی شدند.

نزدیک به دو میلیون دانش آموز روز یکشنبه در نخستین روز بازشگايي مدرسه‌ها، سال تحصیلی جدید در کرانه باختری و نوار غزه را آغاز كردند

به گزارش خبرگزاری دولتی فلسطین وفا از رام الله،‌ هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید در کرانه غربی رود اردن یگانی از ارتش صهیونیستی امروز به یک دبیرستان پسرانه فلسطینی در روستای یعبد در غرب جنین یورش برد.

عبدالله زید الگیلانی، مدیر مدرسه عزالدین قسام گفت: یک یگان ارتش صهیونیستی امروز در اقدامی تحریک‌آمیز بدون هیچ دلیلی به این مدرسه در حالی که دانش آموزان سرکلاس های درس بودند، یورش برد.

به دنبال یورش صهیونیست‌ها به این مدرسه، معلمان و مسئولان مدرسه اقدام به مقاومت برای بیرون راندن نظامیان صهیونیست از مدرسه کردند.

شایان ذکر است فواد ترکمان از دانش‌آموزان فلسطینی این مدرسه به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

کد خبر 344712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha