یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

تنها پس از گذشت ۴ روز از ورود تانک‌ها و نیروهای ویژه ترکیه به خاک سوریه این کشور با کشته و زخمی شدن حداقل ۱۱۰ غیرنظامی و همچنین تلفات نیروهای نظامی خود نخستین چالش جدی در این عملیات را تجربه کرده است.

تانک

گروه ديده‌بان حقوق بشر سوريه در گزارشي اعلام كرده كه صبح روز گذشته در موج جديد حملات توپخانه‌اي و هوايي ارتش تركيه حداقل 35غيرنظامي كشته و 75نفر ديگر زخمي شده‌اند. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه غيرنظاميان در حملات صورت‌گرفته به روستاي جب كوسا در جنوب جرابلس كشته و زخمي شده‌اند.

حملات گسترده تركيه به اين روستا پس از آن صورت گرفت كه نيروهاي نظامي اين كشور نخستين تلفات خود را در عمليات عليه نيروهاي كرد سوري تجربه كردند. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه در درگيري‌هاي رخ داده در نزديكي جرابلس حداقل يك سرباز تركيه كشته و 3نفر ديگر زخمي شده‌اند.

به گزارش بي‌بي‌سي، همچنين در حملات نيروهاي كرد سوريه حداقل 3تانك نيروهاي تركيه منهدم شدند. مقام‌هاي تركيه مي‌گويند حملات خود را عليه مواضع يگان‌هاي مدافع خلق(ي‌پ‌گ) انجام مي‌دهند. براساس گزارش ديده‌بان حقوق بشر سوريه اما درمحل حملات روز گذشته نيروهاي ي‌پ‌گ حضور نداشته و اين حملات تنها باعث تلفات غيرنظاميان شده است.

هدف از مداخله نيروهاي تركيه كه از اواخر هفته گذشته وارد خاك سوريه شدند جنگ با نيروهاي داعش عنوان شده اما آنها همزمان در حال حمله به مواضع نيروهاي كرد ي‌پ‌گ و پ‌ي‌د كه تركيه آنها را تروريستي مي‌داند، هستند. مقام‌هاي تركيه اعلام كرده‌اند كه عمليات خود را در خاك سوريه تا پاكسازي كامل شمال سوريه از «تروريست‌ها» ادامه مي‌دهند. ي‌پ‌گ اما اعلام كرده كه رويكردش پرهيز از درگيري با نيروهاي نظامي تركيه خواهد بود.

آتش درگيري‌ها در شمال سوريه از شنبه شعله‌ورتر شده و نبرد شديدي بين نيروهاي كرد سوريه و تانك‌هاي تركيه در اطراف روستاي العمارنه در جنوب جرابلس رخ داده است. ائتلاف نيروهاي دمكراتيك سوريه كه مورد حمايت آمريكاست هم اعلام كرده كه جنگنده‌هاي تركيه خانه‌هاي غيرنظاميان و مقرهايي كه اين گروه در جنوب جرابلس تحت كنترل دارد را بمباران كرده‌اند. بمباران جنوب جرابلس توسط جنگنده‌هاي تركيه از سوي نيروهاي كرد «افزايش خطرناك تنش‌ها» توصيف شده است.

  • كنترل كامل داريا توسط ارتش سوريه

به‌دنبال خروج تمامي افراد مسلح و غيرنظاميان از شهر داريا در حومه دمشق، ارتش سوريه كنترل كامل اين شهر را در دست گرفته است. براساس گزارش‌هاي منتشر شده ديگر هيچ فرد مسلحي در اين شهر حضور ندارد و ارتش سوريه در تمامي مناطق آن مستقر شده است. غيرنظامياني كه از شهر داريا خارج شده‌اند به پناهگاه‌هايي برده مي‌شوند كه دولت سوريه آنها را اداره مي‌كند. نيروهاي مسلح هم پس از خروج از شهر به ادلب منتقل شده‌اند. دمشق و مخالفان اخيرا به توافقي درباره خروج حدود ۷۰۰ فرد مسلح همراه با خانواده‌هايشان و ۴۰۰۰ غيرنظامي از شهر داريا دست يافتند.

کد خبر 344680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha