همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان در بیانیه ای مشترک بر ضرورت ثبات و امنیت در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش سایت وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی، این بیانیه پس از برگزاری نشست سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان، در حاشیه اجلاس اکو در هرات صادر شد.

در این نشست وزیران خارجه سه کشور به بررسی راه ها و روشهای همکاری در مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته پرداختند.

آنان در بیانیه خود با تاکید برضرورت ثبات و امنیت در افغانستان، اظهار داشتند که این موضوع امری مهم و اساسی برای توسعه اقتصادی و سیاسی تمام منطقه است.

وزیران خارجه ایران، افغانستان و پاکستان تصمیم گرفتند که یک مکانیسم رسمی برای ایجاد همکاری درمورد موضوعات مذکور اتخاذ شود.

به همین منظور مقرر شد اجلاس وزرای امور خارجه سه کشور در اواخر بهمن ماه سال جاری (نیمه دوم فوریه 2008) در حاشیه سومین کنفرانس همکاری اقتصادی منطقه ای درمورد افغانستان در پاکستان برگزار شود.

نشست پیشنهاد شده با شرکت مقامات عالیرتبه وزارت کشور ایران ، افغانستان و پاکستان و مسئولان مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی به منظور ایجاد مکانیسم دائمی همکاری و تبادل اطلاعات در مورد تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته به ویژه در مناطق مرزی سه کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست همچنین توافق شد که اجلاس سه جانبه سران ایران، افغانستان و پاکستان جهت همکاری بیشتر این سه کشور برگزار شود. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد تا اجلاس سران در تهران برگزار شد.

محل و تاریخ اجلاس سران پس از رایزنی های متقابل اعلام خواهد شد.

کد خبر 34435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز