شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر آیین‌نامه نخبگان دانش‌آموزی در مرحله آزمایشی در 3 استان کشور اجرا می‌شود.

‌باقر پیشنمازی ادامه داد: هم اکنون اطلاعات نخبگان دانش‌آموزی برای سازمان دانش‌آموزی ارسال شده است و این سازمان در حال بررسی و مطالعه این موارد است.

پیشنمازی در پاسخ به این پرسش که چرا بحث آیین‌نامه نخبگان دانش‌آموزی تأخیر داشته است، گفت: این موضوع به وضعیت سازمان دانش‌آموزی برمی‌گردد زیرا این سازمان باید به حالت استقرار می‌رسید یعنی سازمان دانش‌آموزی از حالتی که رئیس سازمان بر اساس اساسنامه تعیین می‌شود به شکلی که در قانون احیای معاونت پرورشی پیش‌بینی شده بود، می‌رسید.

وی افزود: سازمان دانش‌آموزی در یک ساله گذشته در حال مطالعه و بازنگری در ساختار تشکیلاتی خود بود، به همین دلیل دوره آزمایشی آیین‌نامه نخبگان دانش‌آموزی طولانی شد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بانک اطلاعات دانش‌آموزان نخبه برای دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه ایجاد می‌شود و بعد از مدتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی را نیز در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان نخبه شامل تمام دانش‌آموزانی خواهد بود که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و اجتماعی رتبه‌های استانی، ملی و بین‌المللی کسب کردند. ضمن این‌که دانش‌آموزان مخترع و مبتکر را نیز شامل می‌شود.

پیشنمازی اظهار داشت: در این طرح از دانش‌آموزان حمایت‌های مالی و تخصصی خواهد شد.

کد خبر 34428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز