گروه اجتماعی: مرحله دوم آزمون مدارس استعدادهای درخشان در حالی برگزار خواهدشد که اعتراض اولیا دانش‌آموزان به نحوه برگزاری مرحله اول همچنان ادامه دارد.

والدین دانش‌آموزانی که در مرحله اول آزمون مدارس استعدادهای درخشان شرکت کرده اند
مدعی اند 17 سؤال این آزمون نادرست و اشتباه است و 6 سؤال نیز از طرف سازمان حذف شده است.

مادر یک دانش‌آموز کرجی به همشهری گفت: پس از  بی‌نتیجه ماندن نشست نمایندگان اولیا دانش‌آموزان با نماینده بازرسی و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان،  سؤالات برای بررسی به کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی ارجاع داده شد.

به گفته وی، کارشناسان دفتر تألیف کتب آموزش و پرورش سازمان پژوهش ‌و برنامه‌ریزی درسی نیز نادرستی سؤالات را تایید کردند. این کارشناسان نامه‌ای را در این باره تنظیم و برای سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده‌اند.

یکی دیگر از اولیای دانش‌آموزان مدعی شد در این آزمون 23 سؤال از 67 سؤال نادرست و غلط بوده است. موضوع در سازمان بازرسی در حال بررسی است.

وی گفت: کارشناسان آموزش و پرورش نیز به غلط بودن برخی سؤالات اذعان دارند. ولی مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان این موضوع را انکار می‌کنند. این در حالی است که نادرست بودن سؤالات در نتایج قبولی دانش‌آموزان تاثیر به سزایی دارد.

برخی از والدین دانش‌آموزان با ارائه نمونه‌ای از سؤالات نادرست این آزمون،  به کیفیت سؤالات این آزمون، نامتناسب بودن سؤالات با گزینه‌های آن و نامتناسب بودن محتوای پرسش‌ها با سطح معلومات دانش‌آموزان کلاس پنجم اعتراض داشتند.

تجمع کنندگان، لغو نتایج مرحله نخست آزمون ورودی استعدادهای درخشان و برگزاری دوباره این آزمون را خواستار شدند.

پدر یکی از دانش‌آموزان گفت‌: برخی پرسش‌های آزمون اشتباه و فهم محتوایی برخی پرسش‌ها بسیار مشکل بود.

به گفته وی، یکی از مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان،  با اعتراف به اشتباه بودن برخی سؤالات آزمون، مدعی شد نمره سؤالات بین سایر سؤالات تقسیم شده است.

کد خبر 51201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز