همشهری آنلاین: ال‌موندو نوشت؛ دولت آمریکا تحریم‌ها علیه میانمار را افزایش می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، جورج بوش رییس جمهوری آمریکا روز جمعه برای دومین بار طی مدت کمتر از یک ماه از برقراری تحریم‌های جدید علیه دولت میانمار خبر داد.

بر همین اساس دولت آمریکا مقامات میانماری بیشتری را مشمول تحریم‌هایی نظیر مسدود کردن فعالیت اقتصادی آنان و ممنوعیت سفر به خارج از میانمار خواهد کرد.

بوش در حضور همسرش لورا و کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد: (در جریان تظاهرات در میانمار) تعداد زیادی از راهبان بودایی کشته شده و یا مورد ضرب وشتم قرار گرفتند، تعداد زیادی از تظاهرکنندگان نیز در راه برقراری دموکراسی در میانمار بازداشت شدند.

بوش در ادامه خواستار آزادی دستگیر شدگان در جریان تظاهرات میانمار شد و گفت:کمیته بین‌المللی صلیب سرخ باید به زندانیان دستگیر شده در تظاهرات اخیر دسترسی داشته باشد.

رییس جمهوری آمریکا افزود: دولت برمه (میانمار) به مخالفت با خواسته جهانی مبنی بر توقف پیگرد تظاهرکنندگان ادامه می‌دهد.

بوش در 27 سپتامبر نیز 14 نفر از اعضای شورای نظامی میانمار را مشمول تحریم منع تجارت با آمریکا و مسدود کردن فعالیت تجاری آنان در خاک ایالات متحده قرار داده بود. ژاپن نیز هفته گذشته کمک‌های آموزشی خود به دولت میانمار را لغو کرده بود.[لغو ارسال کمک‌مالی ژاپن به میانمار]

 بر اساس آمار‌های غیر رسمی در جریان تظاهرات ضد حکومتی در میانمار، قریب به 20 نفر کشته  و هزاران نفر نیز دستگیر شده بودند. مقامات شورای نظامی میانمار نیز هفته گذشته دستگیری قریب به 3 هزار نفر در جریان تظاهرات اخیر این کشور را تایید کرده بودند.[سابقه موضوع]

کد خبر 34392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز