همشهری‌آنلاین: سازمان ملل اعلام کرد بحران در لیبی بیش از ۴ / ۲ میلیون تن در این کشور نفت‌خیز را به دریافت کمک‌های انسانی نیازمند کرده است.

 مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی به مناسبت "روز جهانی فعالیت‌های انسانی" با اشاره به وجود 300 هزار کودک در لیبی که ترک تحصیل کرده‌اند و نزدیک به 350 هزار آواره در این کشور در کنار 270 هزار مهاجری که در کشور آشوب‌زده لیبی به امید رفتن به اروپا سرگردان هستند، گفت: روز جهانی فعالیت‌های انسانی تذکری جدی برای لزوم مقابله با شرایط انسانی وخیم در تمامی نقاط لیبی است.

کوبلر افزود: در لیبی 4 / 2 میلیون نفر وجود دارند که به کمک‌های انسانی نیاز دارند، آنها از دارو و واکسیناسیون محروم بوده و از خدمات بسیار ضعیف بیمارستان‌ها در این کشور رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه رای الیوم،فرستاده سازمان ملل به لیبی در ادامه تاکید کرد: نباید شرایط به شدت نگران‌کننده نزدیک به 270 هزار مهاجر سرگردان در لیبی را فراموش کنیم که از شرایط اسفناک کشورشان در فرار اند و نيز هزاران تن دیگر را كه در شرایط کاملا غیر انسانی در مراکزی در این کشور بازداشت شده‌اند.

کوبلر تاکید کرد: نیازهای انسانی که بحران در لیبی آنها را به وجود آورده نیازهایی ترسناک و بزرگ هستند.

از سوی دیگر علی الزعتری، هماهنگ‌کننده امور انسانی در لیبی نیز گفت: انقلاب در کشور رخ داد و آشوب بسیاری در کشور ایجاد شد. این آشوب متاسفانه به درگیری داخلی و لغو خدمات اداری و به ویژه انسانی و نیز تقسیم دولت منجر شد که همه این‌ها خود مشکلات و فجایع انسانی را به بار آورد.

الزعتری در ادامه از این‌که بحران در لیبی هنوز میان غرب و شرق و نیز جنوب کشور موج می‌زند و نیازها و مشکلات انسانی متعددی ایجاد کرده، ابراز تاسف کرد و گفت: امیدوارم که لیبی بتواند از این بحران انسانی در سال 2016 عبور کند تا در سال 2017 شاهد برگ جدیدی از توسعه در کشور و بازگشت امنیت و صلح داخلی باشیم.

از سوی دیگر سرهنگ میلود الزوی، سخنگوی نیروهای ویژه "الصاعقه" لیبی در گفت‌وگو با شبکه خبری بوابه الوسط اعلام کرد: تمامی محورهای غربی شهر بنغازی شاهد بمباران هوایی و درگیری‌های مسلحانه علیه گروه تروریستی داعش و شورای انقلابیون بنغازی است.

الزوی در ادامه، کشته شدن پنج تن از نیروهای یگان ویژه لیبی و زخمی شدن 15 تن دیگر در جریان درگیری‌های مسلحانه روز پنج شنبه 28 مرداد در اطراف بیمارستان مذکور و خیابان الشجر در منطقه القوارشه را تایید کرد.

کد خبر 343742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha