همشهری آنلاین: به گفته محققان، رژیم غذایی مناسب برای کاهش فشارخون به عنوان درمان غیر دارویی برای نقرس هم پیشنهاد می‌شود.

رژیم غذایی کاهش فشارخون مناسب برای درمان نقرس

به گزارش خبرنگار مهر، نام رژیم غذایی DASH براساس مخففی از این کلمات تشکیل شده است: . Dietary Approaches to Stop Hypertension همان‌طور که این کلمات نشان می‌دهند، رژیم غذایی DASH با توجه به بیماری فشارخون بالا طراحی شده و هدف آن، جلوگیری از ابتلا به بیماری فشارخون بالا یا کمک به کاهش فشارخون بالاست.

در این آزمایش بالینی بیش از ۴۰۰ نفر از رژیم غذایی DASH پیروی می‌کردند. طبق اعلام بنیاد آرتروز آمریکا، رژیم غذایی DASH علاوه بر کاهش فشار خون، به شکل قابل توجهی موجب سطح اسید اوریک هم می‌شود. بلورهای اسید اوریک موجب بروز نقرس می‌شوند.

به گفته محققان، تاثیر رژیم غذایی DASH بر برخی افراد مبتلا به نقرس بسیار قوی بوده و حتی تطابق تقریبا همسانی با تاثیر داروهای متداول برای درمان این بیماری دردناک داشت.

یافته ها بیانگر این موضوع است که تغییرات رژیمی می‌توانند شیوه ای موثر و مطمئن برای کاهش سطح اسید اوریک باشند.

به گفته محققان این رژیم غذایی می‌تواند اندازه دور کمر را نیز کوچک‌تر کند و احتمال ابتلا به بیماری دیابت و بعضی از سرطان‌ها را کاهش دهد. محور اصلی رژیم غذایی DASH بر این است که افراد از میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس‌دار، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم‌چرب بیشتر استفاده کنند و مصرف چربی‌ها، قندها و نمک را کاهش دهند.

کد خبر 343495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha