مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان از انتشار نتایج اولیه آزمایش واکسن مالاریا بر کودکان آفریقایی استقبال کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی ،بر اساس گزارشی که در نسخه اینترنتی مجله علمی لنست منتشر شده، تحقیقات بر این واکسن بیانگر مصونیت بخشی بالای آن در برابر انگل مالاریا و بی خطر بودن آن است.

محققان امیدوارند دستاورد این تحقیقات به تولید داروی موثری برای مبارزه با مالاریا که یکی از کشنده ترین بیماری ها در کشورهای در حال توسعه است، کمک کند.

هر سی ثانیه یک کودک در آفریقا در اثر مالاریا جان می بازد و سالانه یک میلیون نفر در سراسر جهان در اثر این بیماری می میرند.

محققان بیست سال است برای تولید واکسن مالاریا در حال تحقیق بر روی کودکان آفریقایی هستند و تاکنون بر روی 214 کودک در موزامبیک تحقیق کرده اند.

در این حال محققان با اشاره به اولیه بودن نتایج منتشر شده می گویند بررسی اطلاعات به دست آمده به دقت زیادی نیاز دارد.

آنها ضمن تاکید بر بی خطر بودن واکسن تحقیقاتی می گویند کودکان دریافت کننده آن، پس از سه ماه 65 درصد مصون تر از کودکان گروه کنترل بوده اند.

فعالیت های تحقیقاتی برای تولید واکسن مالاریا به وسیله گروهی از کشورهای آفریقایی، صنایع داروسازی و سازمانی به نام ابتکار عمل برای واکسن مالاریا هدایت می شود.

به گفته کریستین لووک، مدیر ابتکار عمل برای واکسن مالاریا، موفقیت اولیه واکسن مورد تحقیق این امکان را به محققان داده تا مرحله سوم تحقیقات خود را آغاز کنند.

این مرحله قرار است از سال آینده در ده مکان در منطقه زیر صحرای آفریقا و بر روی ده هزار کودک انجام شود.

در صورت موفقیت این مرحله، مجوز تولید واکسن مالاریا در سال 2011 صادر خواهد شد.

کد خبر 34343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز