همشهری آنلاین: بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاکستان بمب‌گذاری‌های کراچی را محکوم کرد و گفت که دولت را در این خصوص مقصر نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کراچی، خانم بوتو در کنفرانسی خبری همچنین گفت: این انفجارها حمله به دموکراسی بود و پیروان او نهایت فداکاری را در راه دموکراسی از خود نشان دادند.

وی افزود: حزب مردم پاکستان حملات صورت گرفته به حرکت دسته‌جمعی و مسالمت‌جویانه شب گذشته را که به کشته شدن ‪ ۱۴۰‬نفر و مجروح شدن صدها تن دیگر شد، به شدت محکوم می‌کند.

بوتو در اولین اظهار نظر خود در پی انفجارهای مرگبار کراچی، گفت: امید، دعا و همدردی ما نثار آنانی است که نهایت فداکاری را در راه دموکراسی از خود نشان دادند و فداکاری آنان به هدر نخواهد رفت.

بوتو همچنین خواستار انجام تحقیقات رسمی فوری درباره این انفجارها شد.

وی گفت: من دولت را مقصر نمی‌دانم اما لازم است تحقیقاتی در این مورد از جمله درباره دلایل خاموش شدن چراغ‌های خیابان انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا از کراچی، دو انفجار پنجشنبه شب 18 اکتبر(26 مهر) در زیر پل "کارساز" در خیابان "فیصل" کراچی رخ داد که تاکنون تعداد زخمی‌شدگان توسط مقام‌های مسئول دست کم ‪ ۴۰۰‬نفر اعلام شده است.[سابقه موضوع]

منابع بیمارستانی نیز حال بیشتر زخمی‌شدگان را وخیم اعلام کرده است و این احتمال وجود دارد که تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد.

در این حادثه "عابده حسین" وزیر سابق فدرال، "امین فهیم" از نمایندگان مجلس ملی و "رحمان ملک" از رهبران ارشد حزب مردم در بین زخمی‌شدگان هستند.

بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب مردم پاکستان پس از هشت سال تبعید روز پنجشنبه وارد پاکستان شد[در همین ارتباط]  و با استقبال طرفدارانش از فرودگاه کراچی عازم مرقد قائد اعظم "محمد علی جناح" بنیانگذار این کشور بود.‍‍[سابقه موضوع]

کد خبر 34337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز