همشهری آنلاین: شبکه‌های خبری از وقوع دو انفجار در خلال مراسم استقبال از بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر پیشین پاکستان خبر دادند که ده‌ها کشته و زخمی به‌جا گذاشته‌است.

به گزارش سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی‌، در این انفجارها که در نزدیک کامیون روباز حامل بی‌نظیر بوتو روی داد به وی آسیبی نرسید، اما تعداد زیادی از مردم در محل انفجارها کشته یا زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری فوری اعلام کرد، شمار کشته‌شدگان بر اثر وقوع این دو انفجار را دست کم بیست نفر اعلام کرد. سی‌ان‌ان اما تعداد کشته‌شدگان را 45 نفر اعلام کرد. خبرگزاری فرانسه هم 78 کشته را مخابره کرد. شبکه تلویزیونی جیو پاکستان هم تعداد قربانیان را 115 نفر اعلام کرد

گزارش اولیه به نقل از منابع پزشکی، زخمی شدن بیش از 100 نفر را تأیید می‌کند اما شمار حادثه‌دیدگان به سرعت در حال افزایش است. هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه مخابره نشده‌است.

بی‌نظیر بوتو رهبر حزب مردم و نخست‌وزیر اسبق پاکستان به تازگی از تبعید به کشورش بازگشته ‌است. [سابقه موضوع]

شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش تصاویری از لحظه انفجار در کاروان همراه بی‌نظیر بوتو نخست وزیر پیشین پاکستان را در کراچی پخش کرد. انفجار زمانی روی داد که مردم زیادی برای استقبال از بی نظیر بوتو همراه وی بودند.

خبرنگار آسوشیتدپرس هم که خبرگزاری‌اش تعداد قربانیان را بین 50 تا 60 تن اعلام کرد خاطرنشان ساخت شدت انفجار شیشه‌های خودروی حامل "بی نظیر بوتو" را شکست ولی به خود او آسیبی نرسید.

در همین حال فرانس 24 گزارش داد: در این انفجار بیش از سی و چهار تن از جمله دو پلیس و یک فیلمبردار یکی از شبکه های تلویزیونی پاکستان جان خود را از دست دادند

بسیاری از شبکه های تلویزیونی جهان از جمله سی ان ان، بی بی سی، فرانس 24، الجزیره و العربیه با قطع برنامه‌های عادی خود این حادثه را پوشش دادند .
بوتو به همراه طرفداران خود قصد داشت به آرامگاه محمد علی جناح نخستین فرماندار کل پاکستان برود که این انفجار روی داد

کد خبر 34304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز