دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

اسناد به‌دست آمده از مقر گروه تروریستی داعش در نزدیکی مرز ترکیه در خاک سوریه، نشان می‌دهد اعضای این گروه نه‌تنها باور اعتقادی قوی ندارند بلکه در مورد اسلام و آموزه‌های اسلامی نیز کمترین میزان اطلاعات را دارند.

داعش

خبرگزاري آسوشيتدپرس  با انتشار گزارشي خبر داد توانسته به بيش از 4هزار فرم جذب نيرو مربوط به يكي از پايگاه‌هاي داعش دست پيدا كند. طبق اطلاعات به‌دست آمده از اين فرم‌ها، بيش از 70درصد از افراد جذب شده اطلاعات ديني‌شان از اسلام در سطح «مبتدي»، 24درصد در سطح «مقدماتي» و تنها 5درصد از آنها اطلاعات‌شان در حد «پيشرفته» بوده است.

تاريخ اين فرم مربوط به سال‌هاي 2013و 2014است و اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهد اين نيروها از مرز تركيه وارد سوريه شده‌اند. براساس اطلاعاتي كه سازمان سيا پيش از اين منتشر كرده، در آن زمان گروه داعش بين 20تا 31هزار نيرو داشته است. درست طي اين دو سال، خاورميانه شاهد اوج‌گيري قدرت داعش بود و اين گروه موفق شد بخش‌هاي وسيعي از عراق و سوريه را به اشغال خود در آورد.

در گزارش آسوشيتدپرس آمده كه تحليل فرم‌ها در مجموع نشان مي‌دهد آنهايي كه به جذب نيرو براي داعش مشغولند از بي‌اطلاعي افراد جذب شده براي متمايل كردن آنها به عمليات تروريستي استفاده مي‌كنند. اين گزارش به «محمد لحوائج بوهلال» به‌عنوان يكي از نيروهاي وابسته به داعش اشاره مي‌كند كه اخيرا در شهر نيس در جنوب فرانسه دست به يك عمليات تروريستي زد.

در جريان اين عمليات، بوهلال با كاميوني به سمت مردمي كه در شب جشن ملي فرانسه در ساحل مديترانه تجمع كرده بودند، حمله كرد. اين حمله 85كشته و حدود همين تعداد زخمي به جا گذاشت. به گفته خانواده و همسايگان بوهلال، او هيچ نسبتي با اسلام نداشته و كاملا با تعاليم ديني بيگانه بوده است.

در ميان فرم‌ها نام 10مرد جوان فرانسوي ديده مي‌شود كه از شهر استراسبورگ در شرق اين كشور باهدف پيوستن به داعش به سوريه رفته بودند. «كريم محمد عقاد» يكي از اين افراد است كه پس از دستگيري به نيروهاي امنيتي گفته كه ورودش به حلقه نيروهاي داعش هيچ ربطي به اسلام نداشته و او و دوستانش حتي پيش از رفتن به سوريه چندين شب را در آلمان به مستي گذرانده‌اند. 2نفر از اين 10نفر در سوريه كشته مي‌شوند عقاد و 6نفر ديگر چند‌ماه بعد از روسيه مي‌گريزند و در بدو ورود به خاك فرانسه دستگير مي‌شوند و برادر عقاد، فوعد 23ساله، بعدها يكي از 3نفري بود كه به تئاتر باتاكلان در پاريس حمله كردند؛ حمله‌اي كه بيش از 130كشته به جا گذاشت.

کد خبر 343323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha