یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

عملیات هوایی مسکو در داخل خاک سوریه روز گذشته با پرواز ۶ بمب‌افکن استراتژیک از داخل خاک روسیه و بمباران یکی از مراکز اصلی گروه تروریستی داعش در دیرالزور وارد فاز جدیدی شد.

بمب افکن

درحالي‌كه روسيه به‌صورت معمول عمليات هوايي خود را به وسيله جنگنده‌هاي اين كشور كه در سوريه مستقر هستند انجام مي‌دهد، روز گذشته 6فروند بمب‌افكن توپولف از داخل خاك روسيه به پرواز درآمدند و در پروازي رفت و برگشت 2مقر فرماندهي و 6انبار مهمات داعش را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسيه در بيانيه‌اي اعلام كرده كه اين عمليات هدفمند با استفاده از بمب‌افكن‌هاي توپولف 22ام‌3 صورت گرفته و مواضع داعش در جنوب غرب، شرق و شمال شرق شهر ديرالزور را هدف قرار گرفته‌اند. براساس بيانيه وزارت دفاع روسيه بمب‌افكن‌هاي توپولف را در اين عمليات جنگنده‌ها سوخو-30 و سوخو 35 كه از پايگاه حميميم در لاذقيه بلند شده بودند، حفاظت مي‌كردند. مقام‌هاي روسيه اعلام كرده‌اند كه براساس نقشه از قبل تعيين شده در اين عمليات علاوه بر مراكز فرماندهي و انبار تسليحات، 6تانك و نفر‌بر زرهي و 8خودرو مجهز به تيربارهاي سنگين و نيمه‌سنگين منهدم شدند.

استفاده از بمب‌افكن‌هاي راهبردي روسيه براي هدف قرار دادن دقيق مواضع داعش مرحله جديدي از عمليات هوايي در سوريه به‌حساب مي‌آيد. 3روز پيش هم اين بمب‌افكن‌ها يك انبار بزرگ تسليحات و سوخت و تداركات در رقه را هدف قرار دادند. بمب‌افكن توپولف 22ام3 از بمب‌افكن‌هاي راهبردي و مافوق صوت روسيه است كه توان حمل 24تن انواع بمب و موشك را در برد پروازي 7000كيلومتر دارد. ديرالزور در شمال‌َشرق سوريه ماه‌هاست كه در اختيار نيروهاي تروريستي داعش است و به‌خاطر چاه‌هاي نفت آن بسيار مهم به‌حساب مي‌آيد.

  • جشن در منبج، ادامه درگيري‌ها در حلب

نيروهاي گروه تروريستي داعش به‌تازگي مجبور به فرار كامل از شهر منبج شدند كه اين مسئله آنها را به‌خاطر مشكلات در انتقال تسليحات و نيرو از مرز تركيه تحت فشار قرار داده است. در شهر حلب هم درگيري‌ها ميان نيروهاي ارتش سوريه و مقاومت با حمايت هوايي روسيه همچنان ادامه دارد. برخي گروه‌ها از كشته‌شدن حداقل 90نفر در درگيري‌هاي جديد اين شهر خبر داده‌اند.
نيروهاي تروريستي حاضر در حلب درتلاش هستند تا نفوذ خود را در حلقه محاصره حفظ كنند.

از سوي ديگر، نيروهاي ارتش سوريه به‌دنبال كامل‌كردن حلقه محاصره اين شهر براي پاكسازي كامل آن هستند. پزشك قانوني سوريه همچنين استفاده از گاز خردل توسط گروه‌هاي تروريستي را تأييد كرده است. پيش از اين تصور استفاده از گاز كلر وجود داشت اما نتايج كالبدشكافي نشان داده كه به‌احتمال 90درصد از گاز خردل استفاده شده است.

ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت روز گذشته همچنين ۲۵ ساختمان را در پروژه آپارتماني ۱۰۷۰ غرب حلب پس از درگيري‌ها با افراد مسلح تحت كنترل خود درآوردند. درگيري‌ها ميان ارتش سوريه و نيروهاي گروه تروريستي جيش‌الفتح در محورهاي صنوبرات، مقلع،‌ام القرع، در جنوب حلب و در محور ۱۰۷۰ ادامه دارد.

کد خبر 343192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha