همشهری آنلاین: فرمانده تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد نزاجا (نوهد) به انتخاب تیم هوابرد کشورمان در مسابقات نظامی بین المللی روسیه به عنوان تیم برتر اراده آهنین اشاره کرد و گفت: این عنوان از سوی وزیر دفاع روسیه به نمایندگان کشورمان اعطا شد.

نوذر نعمتی

به گزارش روابط عمومی کل ارتش، این مطلب را امیر سرتیپ دوم نوذر نعمتی در آیین استقبال از تیم نیروهای مسلح کشورمان اعزامی به مسابقات نظامی بین المللی روسیه عنوان کرد.

وی ضمن بیان جزئیات اقدامات و ماموریت های این تیپ گفت: تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد همیشه آماده اجرای مأموریت است.
فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد نزاجا (نوهد) با اشاره به مأموریت های این تیپ ویژه هوابرد، افزود: مأموریت کلی تیپ نوهد نفوذ از راه های هوا، زمین و دریا در پشت منطقه هدف و بنا به دستور سلسله مراتب است.

وی آموزش عملیات ویژه و جنگ های نامنظم به سایر یکان های ارتش را نیز از جمله دیگر وظایف تیپ 65 نیروی زمینی ارتش برشمرد.

امیر سرتیپ دوم نعمتی با اشاره به سطح آمادگی این تیپ با تأکید بر اینکه تیپ تحت فرماندهی او همیشه آماده اجرای مأموریت است، خاطرنشان کرد: تیپ 65 ویژه هوابرد نزاجا در همه رزمایش هایی که در نیروی زمینی انجام می شود حضور دارد و هر لحظه که به این تیپ نیاز باشد، آماده فعالیت است.

وی با بیان اینکه در تیپ 65 در مجموع 11 مهارت به کارکنان ارتش آموزش داده می شود، خاطرنشان کرد: این آموزش ها در قالب کمیته های آموزشی با عناوین چتربازی، غواصی، کوهستان، جنگ افزار، مخابرات و رهایی گروگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر این کمیته ها، آموزش عملیات در کویر، جنگل و کوهستان و غواصی از جمله مأموریت هایی است که تیپ 65 نوهد آموزش آنها به کارکنان خود را بر عهده دارد.

فرمانده تیپ 65 نوهد در ادامه با اشاره به انتخاب تیم هوابرد کشورمان در مسابقات نظامی بین المللی روسیه به عنوان تیم برتر اراده آهنین از سوی وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در جریان مسابقات نظامی روسیه 2016 داوران با در نظر گرفتن آیتم هایی از جمله نظم عملیاتی، عدم بروز خطای عملیاتی و همچنین انضباط و همکاری تیمی در میان تیم های مختلف شرکت کننده در مسابقات، ایران را به عنوان تیم برتر اراده آهنین انتخاب کردند و این عنوان از سوی وزیر دفاع روسیه به نمایندگان کشورمان اعطا شد.

جمع بندی نتایج عملکرد یگان های رزمی جمهوری اسلامی ایران در مراحل مختلف رقابت های بین المللی بازی های نظامی 2016 روسیه که با حضور 57 تیم از کشورهای مختلف برگزار شد، جایگاه پنجم را برای ایران رقم زد.

در این رقابت های بین المللی هفت تیم نظامی نیروهای مسلح کشورمان در رشته های تیراندازی، تانک بیاتلون(نبرد تانک)، حمله سوواروف (مبارزه نفربرها)، کوهستان (حلقه آلبروت)، دسته هوابرد، تهاجم دریابرد (دربی دریایی) و غواصی عمق با حضور 204 نفر از نظامیان خبره از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و بسیج مستضعفین حضور داشتند.

کد خبر 343291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha