همشهری آنلاین: جمعبندی نتایج عملکرد یگان‌های رزمی جمهوری اسلامی ایران در مراحل مختلف رقابت های بین المللی بازی های نظامی ۲۰۱۶ روسیه که با حضور ۵۷ تیم از کشورهای مختلف برگزار شد، جایگاه پنجم را برای ایران رقم زد.

رزمی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ ولی معدنی رییس هیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و عضو کمیته عالی داوری مسابقات در مراسم پایانی این رقابت ها در میدان نظامی آلابینو نزدیک مسکو ضمن اعلام این خبر، گفت: با توجه به تجربه بسیار خوب در نخستین حضور و همچنین روابط عالی دو کشور در عرصه های مختلف، جمهوری اسلامی سال آینده تلاش خواهد کرد تا در همه رشته ها شرکت کند.

بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، وی در باره این رقابت های دو هفته ای که شامگاه شنبه پایان یافت، افزود که سازماندهی خوب برگزار کنندگان و استفاده از فناوری ها و تجهیزات روز سبب مشارکت جدی در رقابت ها شد.

سرپرست هیات ایران همچنین گفت: همکاری های دفاعی کنونی دو کشور را به هم پیوند می دهد که می توانند از تجربیات دفاعی به صورت متقابل بهره بگیرند.

نیروهای منتخب روسیه، قزاقستان، چین، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کویت، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه در رقابت های رزمایشی 2016 روسیه شرکت داشتند.

براساس گزارش اعلام شده، نظامیان روسیه، قزاقستان و چین جایگاه اول تا سوم این رقابت ها را در اختیار گرفتند.
گروه های مختلف رزمی ایران متشکل از حدود 200 نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در هفت رشته رقابتی شرکت داشتند.

در جریان این رقابت ها، یگان غواصی عمیق نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از موفقیت در مراحل مختلف، توانست جایگاه دوم را کسب کند.

براساس نتایج پایگاه خبری دومین دوره بازی های نظامی روسیه تیم غواصی عمیق ایران با 2189 امتیاز پس از روسیه در جایگاه دوم قرار گرفت و گروه غواصان ونزوئلا هم سوم شد.

در کوهنوردی نظامی موسوم به حلقه البروس یگان ایران که با موفقیت مراحل اولیه و نیمه نهایی را سپری کرد و در جمع راه یافتگان به رقابت های پایانی قرار گرفت، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد و تیم روسیه اول شد و تیم هوا برد دریایی ایران نیز پس از چین، روسیه و قزاقستان چهارم شد.

در بخش مسابقه انفرادی یورش ناگهانی که با نام سواروف یکی از سرداران ملی روسیه برگزار شد و یکی از جدی رقابت ها بین شرکت کنندگان در این رشته انجام گرفت، واحد عملیاتی ایران با 34 امتیاز پس از روسیه، چین و قزاقستان در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در رشته هوابرد که یکی از سخت ترین مسابقات رزمایشی 2016 روسیه بود و رقابت های سخت و تنگاتنگی بین شرکت کنندگان وجود داشت، گروه ایران به جایگاه ششم بسنده کرد و روسیه اول شد.

کد خبر 343176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha