همشهری آنلاین: یگان یورش سواروف یا ناگهانی نیروهای ایرانی با استفاده از نفربرها و تجهیزات زرهی در ادامه رقابت های رزمایشی ۲۰۱۶ روسیه اول شد و تیم بیاتلون تانک (تیراندازی در حال حرکت) نیز توانست در جایگاه سوم قرار گیرد.

رزمایشی

به گزارش پایگاه خبری مرکز برگزاری رقابت های رزمایشی که شبه جنگی و با حضور 57 گروه از 17 کشور در مناطق مختلف روسیه و همچنین قزاقستان برگزار می شود، واحد تهاجم سواروف ایران از تیم ونزوئلا و همچنین روسیه میزبان رقابت ها پیشی گرفت و در جایگاه نخست ایستاد.

سه تیم راه یافته به مرحله نهایی رقابت ها فردا (یکشنبه) دوباره در میدان نظامی آلابینو نزدیک مسکو رزم آزمایی خواهند کرد.
سواروف یکی از سرداران بزرگ روسیه در قدیم است که با هجوم برق آسا تا کوه های آلپ پیشروی کرد و نام وی بر عملیات نظامی این کشور ثبت شده است.

همچنین تیم بیاتلون تانک در جریان رقابت انجام شده با زمان 35 دقیقه و 26 ثانیه پس از تیم های مغولستان و روسیه در مکان سوم قرار گرفت و مرحله بعدی رقابت ها را ادامه خواهد داد.

یگان غواصی نیروی دریایی ایران نیز روز سه شنبه در رشته فین سویمینگ، تمامی مراحل عملیات زیر آبی تعیین شده را با موفقیت انجام داد و با کسب عنوان اول در مرحله نخست، مجوز حضور در مراحل بعد را گرفت.

در مسابقات رزمایشی 2016 روسیه حدود 200 نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی به فرماندهی سردار سرتیپ ولی معدنی که یکی از هشت عضو کمیته عالی داوری رقابت های رزمایش 2016 روسیه نیز هست، در رشته های مختلف این مسابقات نظامی دو هفته ای شرکت دارند.

براساس برنامه اعلام شده، نیروهای ایرانی در رشته های تانک، یورش، هوابرد، دریایی، غواصی عمیق و کوهستان شرکت دارند.
افزون بر روسیه و قزاقستان به عنوان میزبان، نیروهای منتخب چین، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کویت، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه در رقابت ها شرکت دارند که برای کسب برترین جایگاه ها در 23 رشته تلاش می کنند.

نخستین دوره بازی های نظامی بین المللی به ابتکار شویگو وزیر دفاع روسیه سال 2015 در 11 میدان واقع در سه منطقه نظامی این کشور با حضور 1200 نیرو از 16 کشور برگزار شد.

کد خبر 342316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha