یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب اسفندیارنامه اختصاص دارد.

شخصیت‌های روایت شاهنامه بسیارند و هر یک به داشتن تشخصی ویژه شهرت یافته‌اند اما نامورترین پهلوانان حماسه‌ی ملی دو تهمتن‌اند: رستم دستان و اسفندیار رویین‌تن. داستان‌های مربوط به اسفندیار بخش مهم و مشهوری از شاهکار حکیم فردوسی را تشکیل می‌دهد.

به تازگی کتاب «اسفندیارنامه» به قلم دکتر مهری باقری و به همت انتشارات طهوری منتشر شده است که مولف در این اثر کوشیده است تا آنچه را در اسناد و گزارش‌های مکتوب به اسفندیار مربوط می‌شود، از کهن‌ترین نوشته یعنی اوستا و اشارات تاریخ‌نگاران یونانی و کتب مذهبی و ادبی بازمانده از دوران پیش از اسلام به زبان پهلوی و نیز آثار نویسندگان سده‌های نخستین اسلامی تا پژوهش‌های مستشرقین، همه را گرد آورده است در مداخل جداگانه، در اختیار خوانندگان و پژوهشگران قرار دهد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «اسفندیارنامه» اختصاص دارد که با حضور دکتر مهری باقری، دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور و دکتر مجتبی‌منشی‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

کد خبر 343200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha