دزد اموال راننده‌های مسافرکش سارقی حرفه‌ای بود که از ۲۴ سال پیش تا حالا مدام بین زندان و آزادی در رفت‌وآمد است.

متهم

اين مرد به‌عنوان مسافر سوار خودروها مي‌شد و پس از بيهوش كردن راننده‌ها با آبميوه مسموم اموالشان را سرقت مي‌كرد.
آخرين فردي كه در دام اين سارق سابقه‌دار قرار گرفت راننده پرايدي بود كه گاهي با خودروي خود مسافركشي مي‌كرد. او به مأموران پليس گفت: حوالي خيابان اشرفي اصفهاني بودم، مردي حدودا 40ساله برايم دست تكان داد و خواست كه او را به امامزاده حسن ببرم.

سر كرايه با هم توافق كرديم و او سوار شد و در بين راه به بهانه اينكه هوا گرم است، خواست كه مقابل مغازه‌اي توقف كنم و 2قوطي راني خريد. يكي از آنها را به من داد و ديگري را خودش سر كشيد اما لحظاتي بعد از خوردن آبميوه دچار سرگيجه و ناگهان بيهوش شدم. وقتي چشمانم را باز كردم متوجه شدم كه همه پول‌هاي نقدم به همراه كارت عابربانكم كه رمزش را پشتش نوشته بودم و گوشي تلفن‌ همراهم به سرقت رفته است. پس از آن نيز متوجه شدم كه سارق در چند نوبت همه 8ميليون توماني را كه در حسابم بود برداشت كرده است.

با شكايت اين مرد پرونده در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارق آبميوه‌اي شروع شد. يكي از محل‌هايي كه اين مرد با كارت عابربانك شاكي از آنجا خريد كرده بود، يك مغازه پارچه‌فروشي در تهرانسر بود. مأموران راهي آنجا شدند و در بررسي دوربين مداربسته تصويري از او به‌دست آوردند. در ادامه معلوم شد كه سارق مردي 40ساله است كه سوابق زيادي در پليس آگاهي دارد. تحقيقات نشان مي‌داد او كه رضا نام دارد از سال 71تا‌كنون بارها به‌خاطر جرايم مختلف دستگير و راهي زندان شده و هر بار پس از آزادي جرايمش را از سر گرفته است.

كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي مخفيگاه اين مرد را ملارد كرج شناسايي كردند و با محاصره آنجا موفق شدند او را در عملياتي ضربتي دستگير كنند. در بازرسي اين محل اموال مسروقه زيادي ازجمله گوشي تلفن همراه، ساعت مچي، طلا و... به همراه مقداري داروي بيهوشي كشف شد و متهم پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت از راننده‌ها با آبميوه مسموم اعتراف كرد.

اين مرد گفت: از 13سالگي شروع به سرقت كردم و خاطرم نيست كه تا حالا چندبار دستگير شده‌ام. مدت‌هاست كه به مواد‌مخدر اعتياد دارم و به‌خاطر تهيه پول مواد دست به سرقت مي‌زدم. حتي ازدواج هم باعث نشد كه دست از سرقت و خلاف بردارم و با اينكه همسرم باردار و قرار است مدتي بعد فرزندمان به دنيا بيايد، اما باز هم نتوانستم دست از خلاف بردارم. من بعد از بيهوش كردن راننده‌ها همه اموال باارزششان را سرقت مي‌كردم و با پول‌هاي سرقتي به همراه دوستانم راهي شهرهاي شمالي شده و خوشگذراني مي‌كرديم. به گفته سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران، متهم هم‌اكنون در بازداشت به سر مي‌برد و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي او به اداره 5پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 342960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha