همشهری آنلاین: معاون دادستان مشهد گفت: جاعلان سایت دروغین ثبت‌نام از افراد برای دفاع از حرم‌های مطهر در سوریه و عراق در مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

دستگاه قضایی

به گزارش ايرنا، قاضی حسن حیدری افزود: در این رابطه چهار نفر از جمله فردی با نام مستعار «ابو حر» دستگیر شد.

وی اظهار کرد: نیروهای سپاه پاسداران به هنگام رصد سایت‌ها و شبکه‌های مجازی به اطلاعاتی دست یافتند مبنی بر فعالیت سایتی جعلی که با غصب عنوان سپاه اقدام به ثبت‌نام برای دفاع از حرم‌های مطهر و اعزام به سوریه و عراق می‌کند.

وی افزود: با دستور ویژه قضایی رصد اطلاعاتی در این زمینه انجام و مشخص شد جاعلان این سایت با گرفتن مشخصات کامل افراد و سوءاستفاده از این اطلاعات اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از آنان دستگیر شدند، گفت: از این متهمان پرونده اسناد و احکام جعلی سپاه به دست آمده است.

وی تصریح کرد: طی استعلام‌های صورت گرفته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخص شد که این افراد هیچ سابقه‌ای به عنوان مدافع حرم نداشته و به هیچ وجه به عنوان مستشار نظامی به خارج از کشور اعزام نشده‌اند و تمامی اسناد آنان در این رابطه جعلی است.

قاضی حیدری گفت: تحقیقات انجام شده نشان داد این افراد برای جذب و جلب اعتماد جوانان از شیوه‌هایی چون پوشیدن لباس‌های مشابه مدافعان حرم و خاطره‌گویی‌های دروغین از صحنه‌های جنگ در این کشورها استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: برخی از این جاعلان در قالب این اظهارات جعلی سعی می‌كردند از عواطف و احساسات جوانان سوء استفاده کنند.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: دستگاه قضایی با این افراد و کسانی که دست به چنین اقداماتی بزنند با قدرت و قاطعیت برخورد می‌کند و متهمان این پرونده نیز در بازداشت به سر برده و پرونده در دست بررسی‌های بیشتر است.

وی ادامه داد: کسانی که از این جاعلان شکایت دارند می‌توانند به مجتمع قضایی انقلاب اسلامی واقع در خیابان کوهسنگی مشهد مراجعه کنند.

کد خبر 342699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha