چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

سارق مسلحی که به اتهام قتل هنگام سرقت به قصاص محکوم شده است به‌دلیل آنکه اولیای دم، حاضر به اجرای حکم قصاص نیستند از قضات دادگاه کیفری برای رهاشدن از بلاتکلیفی کمک خواست.

اين مرد روز دوم خرداد‌ماه سال88 وقتي كه قصد داشت خودروي206 يك سرهنگ بازنشسته را در حوالي پل مديريت سرقت كند وي را به ضرب گلوله به قتل رساند. او يك روز بعد يك خانم دكتر را طعمه قرار داد و هنگام سرقت خودروي او گلوله‌اي به پايش شليك و وي را هم مجروح كرد اما هنگام فرار دستگير شد. او در اعترافاتش انگيزه‌ خود را از اين سرقت‌هاي خونين بي‌پولي اعلام كرد. در ادامه وي در شعبه74 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص، تحمل 15سال حبس و 154ضربه شلاق محكوم شد.

حكم در ديوان‌عالي كشور تاييد شد ولي از آن زمان اولياي دم مقتول پيگير اجراي آن نشدند و مرد محكوم به قصاص در زندان ماند. 6‌ماه قبل اين مرد بعد از سال‌ها بلاتكليفي در زندان طي نامه‌اي از دادستان خواست تا برابر مقررات جديد كيفري، پرونده وي تعيين تكليف شود. به اين ترتيب به اولياي دم 6‌ماه براي اجراي حكم مهلت داده شد اما با پايان اين وقت پرونده به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد تا درباره وضعيت اين زنداني تصميم‌گيري شود. طبق قوانين جديد درصورت صلاحديد قضات دادگاه، وي مي‌تواند با سپردن وثيقه از زندان آزاد شود.

کد خبر 342862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha