چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد درباره تشدید جنگ در یمن پس از حمله های اخیر عربستان به غیرنظامیان این کشور ابراز نگرانی کرد.

 ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت یمن

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت: دبیرکل درباره گزارش های مربوط به افزایش درگیری میان طرف های مختلف در استان های حجه، صعده و صنعا به ویژه طی چند روز گذشته به شدت نگران است.

وی افزود: تشدید جنگ در این مناطق وضعیت انسانی و حقوق بشر را نسبت به قبل بدتر کرده و بر رنج مردم یمن افزوده است.

عربستان که با همدستی غرب و هم پیمانانش از ابتدای سال 1394 حمله به خاک یمن را آغاز کرده است، روز سه شنبه یک کارخانه مواد غذایی را در پایتخت این کشور بمباران کرد که در نتیجه آن 14 نفر کشته شدند. این حمله همچنین باعث تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعا شد.

حمله روز سه شنبه 72 ساعت پس از آن صورت گرفت که مذاکرات صلح یمن با کناره گیری هیات مذاکره کننده دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی بی نتیجه ماند. بهانه کناره گیری از این مذاکرات که از سه ماه قبل با وساطت سازمان ملل در کویت آغاز شده بود، تشکیل شورای وابسته به کمیته های مقاومت مردمی یمن (انصارالله و حزب کنگره) برای اداره بخش های تحت کنترل این گروه ها عنوان شد.

این گفت و گوها تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته است، اما اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل این تعلیق را بن بست مذاکرات نداست و تاکید کرد که برای ادامه نشست ها با طرفین مشورت خواهد کرد.

 

کد خبر 342816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha