حتما شما هم تا حالا کلیپ‌های مربوط به لحظه انفجار خودروها در جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی را دیده‌اید.

كليپ‌هايي كه اين روزها هرازگاهي در شبكه‌هاي اجتماعي دست به‌دست مي‌شوند و نشان‌ مي‌‌دهند كه چطور خودرويي هنگام سوخت‌گيري ناگهان منفجر مي‌شود و نه‌تنها خسارات زيادي به جا مي‌گذارد كه جان عده‌اي را هم مي‌گيرد. اما اين انفجارها چطور رخ مي‌دهند و دليل بروز اين حوادث چيست؟

آخرين حادثه‌ مرگباري كه هنگام سوخت‌گيري در جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي رخ داد، همين هفته در شهرستان ميانه در آذربايجان شرقي اتفاق افتاد. خودروي پرايدي به جايگاه سوخت سي‌ان‌جي ميانه رفته و راننده ۳۵ساله آن در حال سوخت‌گيري بود كه ناگهان انفجار مهيبي رخ داد و خودروي پرايد را به تلي از آهن تبديل كرد و جان راننده را گرفت.

دوگانه‌سوز شدن خودروها آن‌هم به‌صورت غيراستاندارد يكي از دلايل بروز حوادث انفجار در جايگاه‌هاي سوخت است. سرهنگ كيامهر، كارشناس رسمي دادگستري به همشهري گفت: يكي از مهم‌ترين دلايل انفجار در جايگاه‌هاي سوخت‌گيري استفاده از كپسول‌هاي غيراستاندارد است. متأسفانه برخي شهروندان از كپسول‌هاي خارجي غيراستاندارد يا كپسول‌هايي كه در كارگاه‌هاي غيرمجاز داخلي توليد مي‌شود استفاده مي‌كنند. سوپاپ‌هاي اغلب اين كپسول‌ها دچار نقص است و شهروندان با استفاده از چنين كپسول‌هايي جان خودشان را به خطر مي‌اندازند.

  • رعايت ايمني در جايگاه‌هاي سوخت

در شرايطي كه برخي شهروندان از كپسول‌هاي غيرمجاز گاز استفاده مي‌كنند، متصديان جايگاه‌هاي سوخت بايد احتياط بيشتري به خرج دهند و مراقب ايمني سوخت‌گيري باشند. سرهنگ كيامهر در اين‌باره گفت: جايگاه‌داران بايد با نصب علائم هشداردهنده در جايگاه، اطلاعات بيشتري درخصوص خطرات بي‌احتياطي در سوخت‌گيري در اختيار رانندگان قرار دهند. از سويي حتما بايد هنگام سوخت‌گيري سرنشينان خودرو از آن پياده شده و دور از نازل‌هاي سوخت قرار بگيرند. همچنين براي ايمني بيشتر بهتر است كه سوخت‌گيري توسط متصدي جايگاه انجام شود.

کد خبر 342729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha