سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

سیدشهاب‌الدین حسینی که چند روز پیش در جمع گروهی از سینماگران از خوش‌یمن نبودن جایزه جشنواره کن گلایه کرده بود، یکی از پربارترین سال‌های حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد؛

حسینی این روزها «چهارشنبه» را روی پرده سینماها دارد.

تعداد فيلم‌هاي در دست توليد و روي پرده‌اش از عدد انگشتان يك دست فراتر رفته، در مهم‌ترين پروژه شبكه نمايش خانگي يكي از نقش‌هاي اصلي را ايفا مي‌كند و اگر بخت اندكي يارش باشد، مي‌تواند به جايزه‌هايي چون اسكار و گلدن گلوب هم بينديشد.
به گزارش همشهري، ناهماهنگي در مراسم استقبال از خالقان «فروشنده»، واكنش‌هاي حماسه‌آفرينان فضاي مجازي به گفته‌هايش در اختتاميه جشنواره كن و تهران و حرف‌هايي كه پس از اهداي جايزه بهترين بازيگر كن به امام زمان(عج) زده شد، خاطر بازيگر تحسين‌شده سينماي ايران را تا حدودي آزرد اما نگاهي به آمار و ارقام نشان مي‌دهد سال 95را مي‌توان در كارنامه بازيگري او با يك ستاره طلايي متمايز كرد.

«درخشش حسيني در كن مهم‌ترين عامل در افزايش فروش فيلم بود.» اين نقل قولي است از سروش محمدزاده كارگردان «چهارشنبه» كه فيلمش در گروه هنر و تجربه اكران شده و به لطف بازي حسيني، بسيار مورد توجه قرار گرفته است. جايزه كن و علاقه مردم به سينماي اصغر فرهادي باعث شد چند فيلم او همزمان در هنر و تجربه به نمايش درآيد و در اين ميان، «جدايي نادر از سيمين» هم روي پرده رفت تا حسيني بيشتر و بهتر ديده شود.

  • بازي در فيلم‌هاي اول

جدا از فيلم‌هايي كه ستاره سينماي ايران در اكران و شبكه نمايش خانگي دارد، علاقه به فيلمسازان تازه‌كار همچنان وجه بارز كارنامه حرفه‌اي اوست. حسيني اين روزها مشغول بازي در «لابي» به كارگرداني محمد پرويزي است و گفته مي‌شود از گزينه‌هاي بازي در «فصل سرد» اميرحسين ترابي به تهيه‌كنندگي جهانگير كوثري هم هست. اگر هر دو پروژه به سرانجام برسد، بايد منتظر درخشش نام اين بازيگر در بخش نگاه نو جشنواره سي و پنجم باشيم.

  • فيلم‌هاي در نوبت اكران

مهم‌ترين اتفاق سينماي ايران در شهريورماه بي‌ترديد اكران عمومي فروشنده است كه جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره كن را براي حسيني و جايزه بهترين فيلمنامه را براي اصغر فرهادي به ارمغان آورد. آنها كه فيلم را ديده‌اند، بازي حسيني را «شگفت‌انگيز» مي‌دانند و اگر فروشنده به نمايندگي از ايران به اسكار هشتاد و نهم برود، شايد بتوان بختي هم براي حضور ستاره‌هاي آن در رشته بهترين بازيگران زن و مرد قائل شد. حسيني «برادرم خسرو» احسان بيگلري را هم در نوبت اكران پاييز دارد.

  • روي كاناپه عياري

چند سال پس از همكاري با كيانوش عياري در «خانه پدري» كه يك تجربه ناكام و يك فيلم توقيفي در كارنامه حسيني ثبت كرد، او به‌زودي بايد در «كاناپه» اين كارگردان تحسين‌شده مقابل دوربين برود؛ پروژه‌اي كه خيلي‌ها به درخشش آن در جشنواره امسال اميدوارند. حضور عياري پشت دوربين و تركيب حسيني با ابوالفضل پورعرب و جهانگير الماسي از همين حالا شاخك‌هاي علاقه‌مندان سينما را نسبت به نتيجه كار حساس و اميدوار كرده است.

  • مردم در انتظار شهرزاد

سيدشهاب‌الدين حسيني گرچه با حضور در تلويزيون و بازي در فيلم‌هاي سينمايي به چهره محبوب مردم تبديل شده اما آنچه او را در يكي، دو سال اخير بيش از پيش برجسته كرد، نه جايزه كن كه بي‌ترديد درخشش در سريال «شهرزاد» بود؛ پروژه‌اي كه فصل اول آن دوشنبه‌هايي رؤيايي را براي دوستداران سينما و مردم مشتاق رقم زد و قرار است فصل دوم آن مهرماه مقابل دوربين حسن فتحي برود. از شواهد و قرائن پيداست كه حسيني تقريبا 6‌ماه در شهرزاد حضور خواهد داشت و اگر پايان اين پروژه با نامزدي او در يكي از جوايز معتبر جهاني در زمستان همزمان شود، آن وقت شايد تمام خاطره‌هاي بد اين روزها از ذهن آقاي بازيگر برود.

کد خبر 342715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha