سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

اکران فصل تابستان در حالی با آمدن «لانتوری» و «امکان مینا» وارد دومین‌ماه خود می‌شود که کمتر کسی شکست تجاری تازه‌ترین فیلم‌های رضا عطاران و مسعود ده‌نمکی را پیش‌بینی کرده بود؛ «دراکولا» و «رسوایی۲» با وجود گیشه‌های میلیاردی مطابق انتظار نفروختند و پس از مدت‌ها فیلم‌های این دوکارگردان صدرنشین جدول فروش نشدند.

سینما

به گزارش همشهري، لانتوري كه در جشنواره فيلم فجر سال گذشته بسيار حاشيه‌ساز شده بود، با قيد نامناسب براي گروه سني زير 16سال روي پرده مي‌رود. رضا درميشيان با گشاده‌دستي تمام صحنه‌هاي خشن اسيدپاشي و قصاص را به نمايش گذاشته و همين باعث شده تماشاي آن براي گروهي از مخاطبان ازجمله بانوان و نوجوانان نامناسب باشد. باران كوثري، نويد محمدزاده و مريم پاليزبان بازيگران اصلي لانتوري هستند كه نمايش آن در جشنواره چندان به مذاق منتقدان و البته داوران خوش نيامد.

كمال تبريزي هم كه در سال‌هاي اخير فقط فيلم نسبتا موفق «طبقه حساس» را در كارنامه داشته و در تلويزيون، سينما و شبكه نمايش خانگي يك ناكام مطلق بوده، چشم اميد به امكان مينا دوخته است؛ فيلمي كه نمايش آن در جشنواره سي‌وچهارم فجر براي منتقدان و خبرنگاران در برج ميلاد در لحظاتي باعث خنده تماشاگران شد؛ هر چند داوران با نامزدي‌هاي فراوان از اين فيلم تبريزي استقبال كردند.

امكان مينا از اين هفته جايگزين «ايستاده در غبار» محمدحسين مهدويان مي‌شود و با توجه به تركيب بازيگران و داستان آن، بعيد است بتواند يك فيلم پرفروش ديگر به كارنامه تبريزي بيفزايد. ميلاد كي‌مرام، مينا ساداتي، شاهرخ فروتنيان، بهرنگ علوي، شايسته ايراني، سيامك صفري و... بازيگران اين فيلم هستند كه داستان زندگي عاشقانه زوجي جوان را در ميانه رويدادهاي مهم تاريخي به تصوير مي‌كشد.

در آخرين جلسه شوراي صنفي نمايش، قرارداد اكران چند فيلم ديگر هم به ثبت رسيد؛ «نيمه‌شب اتفاق افتاد» به كارگرداني تينا پاكروان بعد از لانتوري در گروه آفريقا به نمايش درمي‌آيد و «باركد» مصطفي كيايي هم جاي خود را به «ناردون» فريدون حسن‌پور مي‌دهد كه تبليغات آن از مدت‌ها پيش در شبكه‌هاي ماهواره‌اي به نمايش درمي‌آيد. حامد بهداد، ‌رؤيا نونهالي، گوهر خيرانديش، آتيلا پسياني و ستاره اسكندري در نيمه‌شب اتفاق افتاد بازي كرده‌اند. ناردون هم با هنرنمايي امين حيايي، سيروس گرجستاني، مهران غفوريان و ليلا اوتادي چشم به درخشش در گيشه دارد.

  • ناكامي نسبي گيشه‌پسندان

«رسوايي2» پس از حدود 90روز نمايش به مرز فروش 3ميليارد تومان رسيد. هرچند مسعود ده‌نمكي پيش‌بيني كرده بود فيلم تازه‌اش پرفروش نباشد اما استقبال تماشاگران از رسوايي2خلاف انتظار همه بد نبود. رضا عطاران هم كه در سال‌هاي اخير بمب گيشه بوده، با «دراكولا» تقريبا همه تماشاگران و منتقدان را از خود نااميد كرد. فروش تقريبا 4ميليارد توماني فيلم پس از يك‌ماه آن را در رده‌اي پايين‌تر از ديگر فيلم‌هاي روي پرده قرار مي‌دهد؛ اتفاقي كه حداقل خود عطاران هرگز به آن عادت نداشته است.

جدول

کد خبر 341985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha