دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

حکم قصاص مردی که متهم به قتل همسرش است از سوی دیوان عالی کشور نقض شد. متهم در دور تازه تحقیقات مدعی است که فردی خارجی همسرش را به قتل رسانده است.

آبان‌ سال89 با قتل زني در پايتخت تحقيقات پليس براي كشف راز اين جنايت شروع شد. قرباني در خانه‌اش با ضربات چاقو به قتل رسيده بود و در صحنه جنايت وسايل خانه خيلي به‌هم ريخته نبود. فقط كيفي روي زمين بود و داخل آن چاقو و ساتوري به چشم مي‌خورد. شوهر مقتول به مأموران گفت: وقتي از سر كار به خانه برگشتم، همسرم را ديدم كه روي زمين افتاده بود. با ديدن آثار خون روي در و ديوار وحشت كردم و با مادرم تماس گرفتم و او از من خواست بلافاصله با پليس تماس بگيرم.

در دستان قرباني چند تار مو ديده مي‌شد كه به‌نظر مي‌رسيد با قاتل درگير شده و كشمكش داشته است. تار موها به آزمايشگاه جنايي فرستاده شد و ماموران در ادامه تحقيقات دريافتند كه قرباني از مدتي قبل با همسرش اختلاف داشته است. حتي همسر وي چند وقتي مي‌شد كه در دام اعتياد گرفتار شده بود. كارآگاهان همچنين پيراهن خون‌آلود اين مرد را در كمد خانه‌اش كشف كردند و وقتي از او درخصوص لكه‌هاي خون توضيح خواستند، مدعي شد كه حتما هنگام خرد كردن گوشت مقداري خون روي پيراهنش ريخته و او متوجه نشده است.

از سوي ديگر در تحقيق از همسايه‌ها مشخص شد كه شوهر مقتول روز حادثه هنگام ظهر دوباره به خانه برگشته و پس از آن سراسيمه از خانه خارج شده بود. هرچند شوهر مقتول به جنايت اقرار نكرده بود اما همه شواهد حكايت از اين داشت كه كسي جز او قاتل نيست. به ا ين ترتيب پرونده وي به شعبه دوم دادگاه كيفري فرستاده شد. قضات دادگاه با توجه به كشف تار مو و بقيه مدارك به اين نتيجه رسيدند كه كسي جز متهم عامل جنايت نيست. بنابراين او را به قصاص محكوم كردند اما اين راي در ديوان عالي كشور نقض و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.

  • در دادسراي جنايي

پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران فرستاده شد و متهم ديروز براي انجام تحقيقات از زندان به دادسرا منتقل شد. وي وقتي پيش روي قاضي ايلخاني قرار گرفت، باز هم منكر جنايت شد و اين بار ادعاي تازه‌اي مطرح كرد. وي گفت: من صدبار هم بازجويي و محاكمه شوم، مي‌گويم بي‌گناهم و قاتل نيستم.

وي ادامه داد: فكر مي‌كنم يك شخص خارجي كه با او در كمپ ترك اعتياد آشنا شدم به بهانه آزار و اذيت همسرم وارد خانه شده و او را كشته است. وقتي قاضي از او پرسيد كه چرا در اين مدت حرفي در اين خصوص نزدي، گفت: چون من از قتل همسرم شوكه شده بودم و در اين 6سالي كه زندان هستم، از طريق وكيلم بررسي كردم و به اين نتيجه رسيدم كه احتمالا او همسرم را به قتل رسانده است.
به گزارش همشهري، هم‌اكنون با دستور قاضي جنايي، تحقيقات در اين پرونده از سر گرفته شد تا معماي آن فاش شود.

کد خبر 342584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha