همشهری آنلاین: جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:مهم ترین شاخص های یک عضو از آحاد نیروهای مسلح داشتن دین و اخلاق است.

 سیدعبد الرحیم موسوی

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، این مطلب را امیر سرتیپ سیدعبد الرحیم موسوی در جمع دانشجویان رزم مقدماتی مشترک دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: پیوستن شما افسران جوان را به خانواده بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به جمع مدافعان انقلاب شکوه مند اسلامی تبریک عرض می کنم؛ شما باید این را یک توفیق، افتخار بزرگ و نعمت کم نظیر خداوند بدانید و شکر گزار این نعمت باشید باشید.

وی با اشاره به موضوع اخلاق مداری گفت: از مولفه های مهم و خصوصیات بارز یک انسان کامل و به ویژه یک نظامی؛ تقویت اخلاق و تدین است. باید سعی کنیم خصلت های یک نظامی را در خود پرورش دهیم که مهم ترین شاخص های یک عضو از نیروهای مسلح داشتن دین و اخلاق به عنوان اولین شاخص برای کارکنان نیروهای مسلح است.کسانی که دین و اخلاق را در وجود خود نداشته باشند در نیروهای مسلح جایگاهی نخواهند داشت.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه ولایت مداری را دومین شاخص خواند و اظهار کرد: در همه ی ارتش های جهان اطاعت از فرماندهی به عنوان یک ارزش پذیرفته شده است اما در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اطاعت از ولی امر مسلمین و ولی فقیه است که ارزشمند است، اطاعت از ایشان اطاعتی است قانونی، منطقی همانند دیگر فرایض دینی به دنبالش قرب به خداوند را دارد. فرمانده مستقیم شما ولی امر مسلمین است که فقط نصیب ما کارکنان نیروهای مسلح شده است.

امیر سرتیپ موسوی تکلیف مداری، انقلابی بودن، فداکاری و ایثارگری، روحیه قوی و آماده بودن را شاخص های دیگر کارکنان نیروهای مسلح خواند و گفت: در انجام امور باید کار را به نحوه شایسته انجام داد و تکلیف مدار بود و همچنین باید در انجام امور انقلابی بود. مقام معظم رهبری(حفظه الله) ابتدای سال جاری در انقلابی بودن شخصیت ها تاکید داشتند.

وی در پایان گفت: نظامی ها همواره آماده اجرای سخت ترین ماموریت ها هستند و در این مسیر داوطلبانه حضور پیدا می کنند. کارکنان نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حضور در میادین خطر از هم سبقت می گیرند و داوطلب اجرای ماموریت های سخت هستند.

 

کد خبر 342543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha