همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری، از اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به برنامه های آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه سی وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش کشور در سالن اجلاس سران گفت: سهم بودجه آموزش و پرورش با توجه عملکرد بودجه ای که امسال تصویب شده، 15 درصد افزایش یافته و 300 هزار میلیارد ریال به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند.

  • سال 94 بدترین سال اقتصادی پس از انقلاب بود

وی با بیان اینکه سال 94 بدترین سال اقتصادی بعد از انقلاب شمرده می شد، ادامه داد: اجرای طرح رتبه بندی معلمان را که از مهر سال 94 آغاز شد، دولت تصمیم گرفت برای تحقق وعده خود به معلمان عمل کند از این رو طرح رتبه بندی را به اجرا گذاشت گرچه در اواخر سال 94 در تنگنای بودجه بودیم و حتی حقوق کارمندان عقب می افتد ولی این طرح اجرا شد.

جهانگیری تاکید کرد: در سال 1395، 35 هزار میلیارد ریال به طرح رتبه بندی اختصاص یافت و معتقدیم این کار در برابر نیازهای آموزش وپرورش کار بزرگی نبود.

وی از وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوط خواست تا با زبانی مناسب این خدمات به معلمان توضیح داده شود که چگونه در زمان تحریم ها و مشکلات مسایل آموزش وپرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

  • پیش بینی 45 هزار میلیارد ریالی برای پاداش خدمت فرهنگیان 

فانی افزود: یک ردیف مستقل برای پاداش خدمت فرهنگیان به مبلغ 45 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده تا تعهدات دولت در برابر فرهنگیان بازنشسته انجام شود.

  •  یکی از سیاست های دولت رسیدن به عدالت آموزشی است 

وی رسیدن به عدالت آموزشی در مناطق محروم را یکی از سیاست های دولت دانست و گفت: مشکلات بسیاری چه در زمینه اجتماعی و چه در زمینه آموزش وپرورش در مناطق محروم وجود دارد و ردیف های متعددی در بودجه پیش بینی شده که امیدواریم با پرداخت به موقع بتوانیم بخش زیادی از محرومیت های این مناطق را از ببن ببریم.

جهانگیری همچنین افزود: بودجه دولت 210 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به 150 هزار میلیارد تومان کاهش یافت چون سقف بودجه باید با متناسب با درآمدها می شد.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم های ظلمانه و پدیده کاهش بهای نفت در سال 94، دولت همچنان به آموزش وپرورش توجه داشت و سهم بودجه این وزارتخانه را به حدود 15 درصد مصوب رساندیم.

سی وسومین اجلاس روسای آموزش وپرورش سراسر کشور صبح دوشنبه با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سالن اجلاس سران گشایش یافت.

این اجلاس 20 مرداد ماه پایان می یابد.

کد خبر 342488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha